کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | هگل
هگل شابک: 9786002780102 528 صفحه 588 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 فردریک بیزر سید مسعود حسینی علوم انسانی فلسفه غرب

1,615,000 ریال 1,900,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ ششم

هگل
«فردریک بیزر» حاصل تلاش و تفکر سه دهه خود را در قالب کتاب «هگل» برای علاقه‌مندان به فلسفه جمع‌آوری کرده است. نویسنده در کتاب «هگل» مقدمه کامل و جامعی برای فلسفه هگل نوشته است. اثر برای افرادی که می‌خواهند با هگل آشنا شوند مفید است زیرا بسیاری از موارد و مسائل متداول نظام فلسفی هگل را بیان نکرده است. «گئورگ ویلهلم فردریش هگل» فیلسوف آلمانی بود که برای کشف و دستیابی به حقایق روش خاص دیالکتیک را مطرح کرد. لغت دیالکتیک که مشتق از کلمه‌ای یونانی است، معنای گفتار و دلیل را دارد. همچنین مفهوم آن گفتگو و مجادله کردن است. همانگونه که می‌دانیم؛ تاریخ‌گرایی و ایده‌آلیسم هگل تحول عظیمی در فلسفه اروپا به وجود آورد و پایه و اساس مارکسیسم و فلسفه‌ قاره‌ای شد. در دهه 1970 «فردریک بیزر» برای نخستین بار در آکسفورد درست زمانیکه احیای فلسفه هگل در جهان انگلیسی‌زبان بود به مطالعه این فلسفه همت گماشت. مطالعه فلسفه هگل، از علاقه وافر این نویسنده به اندیشه‌های مارکسیسم بود، اما پس از مدتی به فلسفه کلاسیک آلمان علاقه پیدا ‌کرد و تز دکتری‌ خود را در باب خاستگاه‌های پدیدارشناسی هگل در دانشگاه آکسفورد تحت سرپرستی چارلز تیلور که استادی نمونه است، نوشت.«سید مسعود حسینی» کتاب «هگل» را برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«مقصود اصلی فلسفه هگل آن بود که دو راهه‌ای را که یاکوبی پیش روی نهاده بود با یافتن راهی میانبر پشت ‌سر نهد. هگل قصد داشت عقل باوری را از نو تثبیت کند و مستقر سازد و ابزاری در اختیار آن قرار دهد تا مهمترین باورهای دینی و اخلاقی بشر توجیه و مستدل شود؛ اما می‌خواست این کار را بدون گرفتار آمدن در دام مکاتب عقل باوری مسئله‌دار گذشته... به انجام برساند»

درباره نویسنده: فردریک بیزر (1949 )
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده