کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | ایده دانشگاه
ایده دانشگاه شابک: 9786002781222 176 صفحه 184 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 ایده دانشگاه کارل یاسپرس مهدی پارسا مهرداد پارسا علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

331,500 ریال 390,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ چهارم

ایده دانشگاه
پس از دیکتاتوری هیتلر و شکست آلمان در جنگ جهانی دوم، هنگامیکه بدترین اتفاقات گریبانگیر دانشگاه‌های آلمان شده بود،«کارل یاسپرس» کتاب «ایده دانشگاه» را نوشت. ایده‌هایی که ما را به تفکر وا می‌دارد و گاهی شوکه می‌کند. برخی از آنها با وجود غیر عملی بودن ارزش خواندن دارند. توجه داشته باشید نویسنده پس از سالها رنج و مشقت باورهای خود را در قالب حقیقت بیان کرده است. اثر دانشگاه را مجموعه‌ای می‌داند از دانشجو و پژوهشگر که در جستجوی حقیقت هستند ولی به آزادی آکادمیک نیاز دارند. در واقع کتاب می‌تواند، نگرش انتقادی ما را به وضعیت خودمان نیز، تقویت ‌کند.
برای آشنایی بیشتر قسمت کوتاهی از کتاب را باهم می‌خوانیم:
«دانشگاه تنها مکانی است که در آن، با پذیرش دولت و جامعه، دوره‌ای خاص می‌تواند روشن‌ترین خودآگاهیِ ممکن را ایجاد کند و گسترش دهد. مردم می‌توانند در آن تنها به قصد جستجوی حقیقت جمع شوند. زیرا این حقی بشری است که انسان‌ها بتوانند در جایی بی هیچ قید و شرطی حقیقت را فقط به خاطر خودش جستجو کنند. اما در عین حال برای دولت و جامعه منافعی عملی در دانشگاه وجود دارد، زیرا دانشگاه فارغ التحصیلان خود را در اختیار آن دسته از مشاغل خدمات عمومی قرار می‌دهد که به توانایی علمی و تربیت فکری نیاز دارند.» «مهدی پارسا» و «مهرداد پارسا» کتاب «ایده دانشگاه» را در 175 صفحه، برای علاقه مندان به فارسی ترجمه کرده‌اند.

درباره نویسنده: کارل تئودور یاسپرس ( 1883 ـ 1969 ) روانپزشک و فیلسوف آلمانی، صاحب اثر «منطق فلسفی»، «فلسفه هستی»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down