کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | جهان ادراک
جهان ادراک شابک: 9786002780157 104 صفحه 121 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 جهان ادراک موریس مرلو - پونتی فرزاد جابرالانصار علوم انسانی فلسفه غرب

552,500 ریال 650,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ ششم

جهان ادراک
کتاب «جهان ادراک» نگاهی دارد به موضوع فلسفه ادراک. اثر علاوه بر ادراک به ابهام و ارزش در جهان درون و کلاسیک می‌پردازد. «موریس مرلو پونتی» نگارنده اثر هفت سخنرانی رادیویی با عنوانین مربوط به جهان ادراک دارد که در کتاب گردآوری شده است که برای خواننده و بالابردن سطح آگاهی بسیار سودمند است. فلسفه پونتی که از شناخته شده‌ترین پدیدارشناسان قرن بیستم بود فلسفه‌ای تجربه‌گرا را نشان می‌دهد.
در بخشی ازمقدمه می‌خوانیم:
«پس از مرگ مرلو ـ پونتی با چرخش توجه فیلسوفان فرانسوی از پدیدارشناسی اگزیستانسیالیستی فرانسوی به جانب مطالعه فلسفه آلمانی، به ویژه آثار هایدگر و استادان تردید ـ مارکس، نیچه و فرویدـ شهرت او نیز در فرانسه به سرعت رو به افول نهاد. با این حال، در جاهای دیگر، و خاصه در ایالات متحده، شاگردان پیشین او شهرتش را حفظ کردند و امکان ترجمه آثار مهم وی به زبان انگلیسی را فراهم آوردند. این اواخر، درون سنت تحلیلی، علاقه به نوشته‌های مرلوـ پونتی افزایش یافته است؛ مباحث او در باب قصدیت آگاهی و نقش بدن در ادراک، به منزله سهمی مهم در فهم این موضوعات غامض پذیرفته شده‌اند.» «فرزاد جابر الانصار» کتاب فلسفی «جهان ادراک» را به فارسی ترجمه کرده است.

درباره نویسنده: موریس مرلوـ پونتی ( 1908 ـ 1961 ) فیلسوف فرانسوی
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم