کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | اینها همه یعنی چه؟
اینها همه یعنی چه؟ شابک: 9786004900577 112 صفحه 113 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 اینها یعنی تامس نیگل جواد حیدری علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

765,000 ریال 900,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ سوم

اینها همه یعنی چه؟
آیا برای فلسفه‌ورزی و اندیشیدن به جهان و کارِ جهان لزوما باید تاریخ فلسفه خوانده باشیم و از آنچه فلاسفه بزرگ درباره هستی و انسان و مسائل مربوط به زندگی و مرگ گفته‌اند مطلع باشیم؟ تامس نیگل در کتاب اینها همه یعنی چه؟ (درآمدی بسیار کوتاه به فلسفه) می‌گوید که نه، لازم نیست اول تاریخ فلسفه بخوانیم و بعد بیندیشیم و اتفاقا اگر اول یاد بگیریم که مستقیم و بی‌واسطه به مسائلی که در زندگی با آنها مواجه می‌شویم بیندیشیم، نوشته‌های فلاسفه را درباره آن مسائل بهتر درک می‌کنیم.
اینها همه یعنی چه؟ چنانکه نیگل خود در مقدمه کتاب توضیح می‌دهد «درآمدی است بی‌واسطه به نُه مسئله فلسفی، که هر کدام از آنها را می‌توان، به تنهایی، بدونِ ارجاع به تاریخ تفکر فهم کرد.» در این کتاب بحثی از تاریخ فلسفه و آنچه فلاسفه درباره این مسائل گفته‌اند در میان نیست، چون قصد نیگل این است که خواننده را وادارد به تنهایی و بدون چوب زیر بغل و چرخِ کمکی و کتاب حل‌المسائل، فکر خود را به کار بیندازد و در مسائل مختلف مطرح‌شده در این کتاب تأمل و چون و چرا کند.
کتاب از یک مقدمه و نُه بخش تشکیل شده، که عنوانهای هر یک از این بخش‌ها عبارتند از: «چگونه چیزی را می‌شناسیم؟»، «اذهان دیگر»، «مسئله ذهن – بدن»، «معنی واژه‌ها»، «اراده آزاد»، «درست و نادرست»، «عدالت»، «مرگ» و «معنای زندگی».
اینها همه یعنی چه؟ (درآمدی بسیار کوتاه به فلسفه) با ترجمه و مقدمه جواد حیدری در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: تامس نیگل (- 1937)، فیلسوف آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم