کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه دکارت
فلسفه دکارت شابک: 9786004900096 160 صفحه 155 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 فلسفه دکارت گرت تامسون علی بهروزی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

714,000 ریال 840,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

فلسفه دکارت
رنه دکارت، فیلسوف و ریاضی‌دان فرانسوی قرن هفدهم میلادی، از فلاسفه بزرگ و تأثیرگذار عصر روشنگری است. دوره‌ای که دکارت در آن زیست و اندیشه‌هایش را بسط و گسترش داد طلیعه عصری نوین در تاریخ اروپا بود و دکارت یکی از متفکران تأثیرگذار بر تحولات آن دوره بود.
گرت تامسون در کتاب فلسفه دکارت ضمن توضیح و معرفی اندیشه‌های دکارت مختصات عصر او را هم تشریح می‌کند و تصویری موجز و در عین حال روشنگرانه از روزگار او و تحولات آن دوره به دست می‌دهد. او در وصف این دوران، که به واقع آغاز دوران مدرن در تاریخ اروپا بود، می‌نویسد: «کل دوران مدرن را می‌توان پرده‌ای از یک نمایش خارق‌العاده دانست، پرده‌ای از یک مبارزه جانانه میان دو جهان‌بینی، یعنی علمِ برآینده مدرن و تفکر مدرسی و مذهبی قرون وسطا. جنبه بیرونی این داستان حاکی از افول قدرت کلیسا به عنوان نهادی سیاسی‌ست. امّا داستانِ درونی حاکی از انقلابی مفهومی است که جهان امروزین را امکان‌پذیر ساخته است. و نهایتا، همین انقلاب مفهومی‌ست که بیش از همه مورد توجّه ماست، زیرا دکارت نقشی حیاتی در آن داشت.»
تامسون در کتاب فلسفه دکارت ابتدا در بخشی با عنوان «اوضاع زمانه» تصویری از زمانه دکارت و زمینه تاریخی‌ای که فلسفه او در آن پدید آمد ارائه می‌دهد و سرفصل‌های مهم تحولات فکری بنیادین زمانه او را بیان می‌کند و آن‌گاه در بخش‌های بعدی به شرح زندگی و معرفی خطوط اصلی اندیشه او می‌پردازد.
فلسفه دکارت با ترجمه علی بهروزی در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 67/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم