کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه کی یر کگور
فلسفه کی یر کگور شابک: 9786004900027 128 صفحه 131 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 فلسفه کگور سوزان لی اندرسون خشایار دیهیمی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,020,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ چهارم

فلسفه کی‌یر کگور
کتابی در شرح و معرفی زندگی و اندیشه سورن کی‌یر کگور، فیلسوف دانمارکی قرن نوزدهم میلادی و ملقب به پدر اگزیستانسیالیسم. سوزان لی اندرسن در کتاب فلسفه کی‌یر کگور ، با زبانی تا جای ممکن ساده و به دور از اصطلاحات فنی و تخصصیِ فلسفی، خطوط اصلی فلسفه کی‌یر کگور را به صورت فشرده برای مخاطبانی غیرمتخصص در حوزه فلسفه، اما علاقه‌مند به مطالعه در این زمینه، شرح داده است. بنا بر این خواندن این کتاب می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای مطالعه جدی‌تر درباره کی‌یر کگور و افکار و اندیشه‌های او و راهنما و مشوقی برای مطالعه آثارش.
کتاب از چهار بخش تشکیل شده است با عنوان‌های «زندگی کی‌یر کگور»، «فلسفه کی‌یر کگور»، «مضامین اصلی در فلسفه کی‌یر کگور» و «اهمیت فلسفه کی‌یر کگور و دل‌نگرانی‌ها نسبت به آن».
در بخشی از این کتاب، به نقل از رابرت برتال، چنین تصویری از زندگی درونی کی‌یر کگور و پیوند فلسفه او با این زندگی درونی ارائه شده است: «زندگی درونی کی‌یر کگور یکی از شورانگیزترین زندگی‌ها بود، و دلیلش عمق و قدرت تأملاتش بود. هر چه در روح او رخ می‌داد، حتّی چیزهایی که شاید به نظر دیگران پیش‌پاافتاده بیاید و هرچه زودتر به‌دست فراموشی‌اش بسپارند، در او قوّت می‌گرفت، ابعاد وحشتناکی پیدا می‌کرد، و اندیشه‌اش در آن نفوذ می‌کرد تا آنکه سرانجام از دلش غنی‌ترین گنج‌های شاعرانه و فلسفی بیرون می‌آمد... او یک فرد بود...، فردی بسیار باقریحه امّا وحشتناک تنها...»
کتاب فلسفه کی‌یر کگور با ترجمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 85/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده