کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | عمومی | آرمان های سیاسی
آرمان های سیاسی شابک: 9789642134595 96 صفحه 114 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1200 آرمان سیاسی برتراند راسل ارحام عموی فومنی علوم انسانی علوم سیاسی عمومی

164,340 ریال 198,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ یکم

آرمان‌های سیاسی
وقوع جنگ جهانی اول در اروپا و فجایعی که این جنگ به بار آورد آغاز تردیدها و پرسش‌هایی تازه در باب مبانی فرهنگ و تمدن غرب بود. ریشه‌ها و عوامل این جنگ چه بود؟ چه رویدادهایی چنین بحرانی را رقم زده بودند؟ آیا اقتصاد و نظام سرمایه‌داری در پدید آمدن بحران‌های سیاسی و اجتماعی آن روزگار سهمی عمده داشت؟ سوسیالیسم و سیاست‌های آرمان‌گرایانه آیا می‌توانستند راه نجات جهان از این بحران‌ها باشند؟ برتراند راسل نیز یکی از متفکران برجسته‌ای بود که در کورانِ جنگ با این پرسش‌ها درگیر شد و کتاب آرمان‌های سیاسی او که در همان زمان نوشته شده نمودی از این درگیری و جست‌وجوی راهِ رهایی از وضعیتِ پدیدآمده است. آرمان‌های سیاسی کتابی است که برتراند راسل در آن به برخی موضوعات مهم زمانۀ خود پرداخته است؛ موضوعاتی که چه بسا، چنانکه در مقدمۀ ترجمۀ فارسی این کتاب اشاره شده، امروزه هم، با توجه به اوضاع و احوال جهان، قابل طرح و بحث بتواند باشد. سرمایه‌داری و سوسیالیسم از جمله موضوعاتی است که راسل به آنها پرداخته است. او در این کتاب ضمن انتقادهای شدید از سرمایه‌داری از نقد سوسیالیسم نیز غافل نیست.
کتاب از پنج فصل تشکیل شده، با عنوانهای: «آرمان‌های سیاسی»، «سرمایه‌داری و نظام پرداخت دستمزد»، «خطرهای موجود در سوسیالیسم»، «آزادی فردی و نظارت عمومی» و«استقلال ملّی و فراملّی‌گرایی».
کتاب آرمان‌های سیاسی با ترجمه و مقدمۀ ارحام عموی فومنی در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: برتراند راسل (1970 – 1872)، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، مورخ، جامعه‌شناس و فعال سیاسی بریتانیایی و برندة جایزة نوبل ادبیات در سال 1950 میلادی.

ادامه keyboard_arrow_down