کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | میان شک و ایمان
میان شک و ایمان شابک: 9786002782922 208 صفحه 198 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 880 میان ایمان جان هیک ادیب فروتن علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

382,500 ریال 450,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ سوم

میان شک و ایمان
گفتگوهایی درباره دین و عقل
کتاب، گفتگوی خیالی میان دو نفر را بیان کرده است. فردی به نام «دیوید» که هرگونه اعتقاد به امر والا را با تردید می‌نگرد و فرد دیگر «جان» که بر اساس تجربه دینی می‌گوید: «فراتر از واقعیت فیزیکی و انسانی یک واقعیت برتری هم هست.» گفتگوی این دو به پرسش‌های مهمی اشاره دارد. پرسش‌هایی که ممکن است به ذهن افراد شکاک به دین رسیده باشد اما همچنان حاضر نباشند یکباره آن را کنار گذارند. سوالاتی نظیر اینکه: آیا دلیل خوبی برای باور به خدا وجود دارد؟ آیا خدا نوعی توهم است؟ مفهوم و منظور خدا چیست؟ نیروی ماوراء الطبیعی یا دیگر قواعد طبیعت چگونه قابل اثبات هستند؟ افراد چه چیزی را از دعا و صحبت با خدا توصیف می‌کنند؟ آیا اعتماد کردن به تجربه مراقبه و غیره عاقلانه است؟ پس از مرگ چه چیزی برای ما حادث می‌شود؟ در این میان معنای زندگی چیست؟ در هر مورد دیود و جان منطق و استدلا‌ل‌هایی را بیان می‌کنند. مطالعه کتاب «میان شک و ایمان» برای افرادی‌ که در میان شک و تردید و ایمان به سر می‌برند سودمند است.
در بخش کوتاهی از گفتگو می‌خوانیم:
فکر می‌کنم بخشی از حقیقت در هر یک از آنها وجود دارد، اما فکر نمی‌کنم که هیچ کدام از آنها، یا همه آن‌ها با هم، معادل تمام حقیقت باشند. درست است که به لحاظ تاریخی دین عمدتاً پدیده‌ای اجتماعی است، اما این نیز صحیح است که پدید آمدن آیین‌های بزرگ جهان عموماً توسط افراد استثنایی صورت گرفته است ــ زرتشت، بودا، ماهاویرا، موسی، مسیح، محمد، ناناک و درست است که دینِ سازمان یافته معمولاً به عنوان ابزار کنترل اجتماعی عمل کرده است.» «ادیب فروتن» کتاب «میان شک و ایمان» را به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: جان هاروود هیک (1922 ـ 2012 ) فیلسوف دین و نظریه‌پرداز تکثرگرایی انگلیسی
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده