کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | سبک زندگی | مثبت فکر نکنید
مثبت فکر نکنید شابک: 9786008091738 224 صفحه 265 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 مثبت نکنید گابریله اوتینگن حسین رحمانی علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

1,110,000 ریال 1,480,000 ریال

ناشر: ترجمان علوم انسانی

چاپ هشتم

کتاب «مثبت فکر نکنید» نوشته «گابریله اوتینگن»
Rethinking Positive Thinking
کتاب «مثبت فکر نکنید» نوشته «گابریله اوتینگن» بررسی‌هایی درباره چگونه تحقق آرزوها و رسیدن به اهداف است. اوتینگن با تحقیقات بسیار درباره رسیدن به اهداف و انگیزه بیشتر برای رسیدن به آن خواننده را یاری می‌کند. کتاب به بیان اینکه چه موانعی در راه زندگی افراد را از رسیدن به آرزوها باز می‌دارند توضیحاتی می‌دهد. کتاب «مثبت فکر نکنید» به شما در راه رسیدن به آرزوها کمک می‌کند و مزایا و معایب مثبت اندیشی را بیان می‌کند.
Nurtureshock درباره کتاب نوشته است:
Every day of our lives, our mind diverts into private thoughts—wishful dreams of our future, regrets and ruminations over what went wrong yesterday, nervous anticipation about tomorrow. Gabriele Oettingen’s book is the single best guide to the power and consequence of these private thoughts. It will teach you nothing less than how to think better
ذهن ما هر روز به افکار خصوصی منحرف می‌شود ـ آرزوهای آینده ما، پشیمانی‌ها و نشخوارهای ناشی از اتفاقات اشتباه دیروز، انتظار عصبی درباره فردا. کتاب گابریل اوتینگن بهترین راهنمای قدرت و نتیجه این افکار خصوصی است. چیزی بیشتر از اینکه چگونه بهتر فکر کنید به شما می‌آموزد.
همچنین University of Chicago بیان کرده است:
Gabriele Oettingen presents a well-written thought-provoking evidence-based self-help book. Hers is an intriguing approach to overcoming life challenges at all ages. It is a worthy read
گابریل اوتینگن کتابی برای کمک به خود و مبتنی بر شواهدی که قابل تأمل است. این کتاب یک رویکرد جذاب برای غلبه برچالش‌های زندگی در همه سنین است.
کتاب «مثبت فکر نکنید» برای افراد علاقه‌مند به خودیاری و دوستدار زندگی موفق مناسب است.
درباره کتاب «مثبت فکر نکنید»
کتاب «مثبت فکر نکنید» کمی عنوانش برای مخاطب عجیب است. اما نویسنده با بررسی جوانب مسئله مثبت‌اندیشی را توضیح می‌دهد. کتاب دارای تحقیقات و مطالعات اوتینگن در مدت زمانی طولانی است. او به خواننده می‌گوید باید با برنامه‌ریزی مشخص انرژی لازم را کسب کند. از این طریق ما می‌توانیم ترس‌های خود را برطرف نماییم. او شیوه‌ای تازه برای تجسم آینده معرفی می‌کند شیوه‌ی اوتینگن که «تضاد مشارکتی» نام دارد به تمرکز مربوط می‌شود. ما در زندگی گاهی موانعی را بر سر راه خود تجسم می‌کنیم که ما را از مسیر اهداف باز می‌دارد بنابراین دنبال آرزوهایمان نمی‌رویم. برای اینکه این موارد را بهبود ببخشیم کتاب راههایی را معرفی می‌کند.
در قسمتی از کتاب «مثبت فکر نکنید» آمده است:
«یکی از دوستانم مرد چهل‌وچندساله‌ای است که اینجا بن صدایش می‌کنم. او به خاطر می‌آورد که اواخر دهه 1980 وقتی در دانشگاه تحصیل می‌کرده احساس یک‌طرفه شدید و تا حدی لوس به یکی از هم‌کلاسی‌هایش داشته است. بن چندین بار هنگام صرف شام با دوستانش در کافه‌تریای محوطه دانشگاه آن زن را دیده بوده است. صبح‌ها که بن صورتش را اصلاح می‌کرده یا وقتی تلاش می‌کرده که سر کلاس حواسش را روی درس متمرکز کند، ذهنش منحرف می‌شده و تصور می‌کرده که رابطه با آن زن چطور می‌تواند باشد. خیال می‌بافته که زنی هنرمند است و همراه او در خرابه‌های باستانی رم سیاحت می‌کند و دوتایی به سقف کلیسای سیستین خیره می‌شوند. شاید زن هوس می‌کرده او را که زیر آفتاب روی زیراندازی دراز کشیده و کتاب می‌خواند طراحی کند یا ای بسا مانند خودش که معمولاً آخر هفته‌ها پیانو می‌زده تا پول بیشتری دربیاورد، زن هم نوازنده پیانوی جز باشد. آیا گذراندن لحظاتی آرامش‌بخش در کنار کسی که می‌توانست درکش کند و در خلاقیتش سهیم شود معرکه نبود؟ چقدر خوب می‌شد اگر زنی داشت که می‌توانست با او به سینما برود، غروب خورشید را تماشا کند و همراهش توی اتوبوسی بپرد و به شهرهای اطراف سفر کند!»
درباره نویسنده کتاب «مثبت فکر نکنید»
پرنسس اوتینگن مشهور به گابریله اوتینگن روانشناس آلمانی است. اوتینگن سال 1953 در موتیخ متولد شد.
او استاد روانشناسی دانشگاه نیویورک و دانشگاه هامبورگ است. بررسی‌های اوتینگن بیشتر درباره تفکر مردم نسبت به آینده و تأثیر این شناخت بر زندگی آنهاست، همچنین گابریله اوتینگن بر تحقیق و مطالعه بر احساسات و رفتارهای آدم‌ها تأکید دارد.

درباره ترجمه فارسی کتاب «مثبت فکر نکنید»
کتاب «مثبت فکر نکنید» توسط «حسین رحمانی» به فارسی ترجمه شده است. چاپ و نشر کتاب را انتشارات ترجمان به عهده داشته است.
رتبه کتاب «مثبت فکر نکنید» در گودریدز: 3.7 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم