کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | رولان بارت
رولان بارت شابک: 9789643057770 248 صفحه 292 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 200 رولان بارت رولان بارت پیام یزدانجو علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

659,850 ریال 795,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ ششم

رولان بارت
رولان بارت از متفکران و نظریه‌پردازان مطرح در زمینۀ نشانه‌شناسی، نقد ادبی و نقد فرهنگی است. دیدگاه‌های او تأثیری ژرف و مهم بر جریان نقد ادبی و نقد فرهنگی پس از او به جا گذاشت و از همین رو آشنایی با نظریاتش برای کسانی که به طور تخصصی در زمینۀ ادبیات و نقد ادبی کار می‌کنند ضروری و برای مخاطبان آثار ادبی و هنری و فرهنگی نیز، به لحاظ نوع مواجهه با آثار مختلف و درک آنها، مفید و آموزنده است. کتاب رولان بارت ، نوشتۀ گراهام آلن، فتحِ بابی است برای این آشنایی. آلن در این کتاب ضمن بحث از ضرورت شناخت رولان بارت، اهمیت او در دورانِ خودش و نیز اهمیت‌اش در زمانِ حال، به معرفی و توضیح اصلی‌ترین و مهم‌ترین مفاهیم مطرح‌شده در آثار و نظریات این متفکر و فیلسوف فرانسوی می‌پردازد و از تأثیر او بر متفکران و نظریه‌پردازان پس از خودش و تفسیرهایی که از دیدگاه‌های او شده است سخن می‌گوید.
کتاب از سه بخش اصلی با عنوان‌های «چرا بارت؟»، «اندیشه‌های اساسی» و «پس از بارت» تشکیل شده و بعد از این سه بخش منابعی برای مطالعۀ بیشتر دربارة بارت و نیز راهنمای آثار او به دست داده شده است.
«نوشتار و ادبیات»، «فاصله‌ی انتقادی»، «نشانه‌شناسی»، «ساختارگرایی»، «مرگ مؤلف»، «متنیت»، «نوشتار خنثا: لذت، خشونت، و رمان‌گونگی»، «موسیقی و عکاسی» و «کامرا لوسیدا: متن محال» موضوعات و مباحثی هستند که در بخش توضیح اندیشه‌های اساسی بارت در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
کتاب رولان بارت با ترجمۀ پیام یزدانجو در نشر مرکز منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down