کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات روسیه | بهترین داستان های کوتاه آنتوان پاولوویچ چخوف
بهترین داستان های کوتاه آنتوان پاولوویچ چخوف شابک: 9789643511005 584 صفحه 578 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 بهترین داستان کوتاه آنتوان پاولوویچ چخوف آنتوان پاولوویچ چخوف احمد گلشیری علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

2,517,500 ریال 2,650,000 ریال

ناشر: نگاه

چاپ پانزدهم

بهترین داستان‌های کوتاه | آنتوان پاولوویچ چخوف
چخوف با این‌که چهل و چهار سال بیش‌تر زندگی نکرد اما هنگامی که چشم از جهان فرو بست چهرۀ داستان‌نویسی جهان را تغییر داد و تاثیری عمیق بر نمایشنامه‌نویسی بر جای نهاد.

«بهترین داستان‌های کوتاه چخوف» شامل 34 داستان کوتاه است که بین سال‌های 1884 تا 1903 نوشته شده‌ است. هر داستان بین 5 تا 15 صفحه است و کاراکترهای مختلف را در شرایط گوناگون به رشته تحریر درآورده است. این مجموعه با انتخاب، ترجمه و مقدمۀ احمد گلشیری در نشر نگاه منتشر شده است.
مهم‌ترین دستاورد چخوف از کار با مجله، این بود که آموخت صحنه‌ها را به صورت نمادین خلاصه کند و سکوتی آبستن در اثر بگنجاند و این هر دو از شرایط لازم کار برای مجله‌های فکاهی شمرده می‌شد که بعدها به پختگی کامل رسید و نیز آموخت که، با آوردن برش‌های کوتاه، تاثیر اولیه را بر جا گذارد و از اطناب و لفاظی بپرهیزد. شاید جالب‌ترین ویژگی داستان‌های کوچک یا داستانک‌ها عنصر طنز و انتقاد اجتماعی آن‌هاست که می‌توان گفت آثار اولیه چخوف از آن‌ها عاری است.
هزار رنگ، صدف، سال‌شمار زنده، شکارچی، سوگواری، مجلس یادبود، آنیوتا، آگافیا، گریشا، شوخی کوچک، آشنای دست و دلباز، خواننده گروه همسرایان، رویاها، وانکا، در خانه، دشمن‌ها، وسوسه، خواب‌آلود، ملخ، تبعیدی، ویلن روتچیلد، دبیر ادبیات، همسر، داستان نقاش، پِچِنگ‌ها، سفر با گاری، مردی لای جلد، انگور فرنگی، دربارۀ عشق، عیادت بیمار، عزیزم، خانم با سگ کوچک، دل‌زده و نامزد، عناوین داستان‌های کوتاهی هستند که در این کتاب آمده است.

دربارۀ نویسنده؛ آنتون پاولوویچ چِخوف‌ (1904 - 1860)، داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس برجسته روس. برندۀ جایزۀ پوشکین.

رتبۀ گودریدز: 9/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down