کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | انقلاب امید
انقلاب امید شابک: 9789646026940 292 صفحه 284 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 440 انقلاب امید اریک فروم مجید روشنگر علوم انسانی فلسفه غرب

825,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ یازدهم

انقلاب امید
نقدی بر جامعه صنعتی و فرایند ماشینی‌شدن زدگی و مصرف‌زدگی در این جوامع. اریک فروم در کتاب «انقلاب امید»، با رویکردی انتقادی، از بحران ماشین و مسئله به تسخیر درآمدن انسان به دست صنعت سخن گفته است. فروم در این کتاب، با نگرشی اومانیستی و با باور به شأن انسانی و مرکزیت انسان در جهان، از دنیایی سخن می‌گوید که با نشاندن ماشین در جایگاهی برتر، انسان را به برده ماشین و جزئی از یک ماشین غول‌آسا بدل کرده و این گونه زندگی انسان را از معنا تهی کرده است. فروم اما یکسره نومید نیست و ماشینی‌شدن انسان و از میان رفتن شأن انسانی در جوامع صنعتی را به عنوان وضعیتی محتوم و غیر قابل تغییر نمی‌پذیرد و از ضرورت مبارزه انسان برای احیاء انسانیت و شأن انسانی خویش سخن می‌گوید. فروم در این کتاب، ضمن نقد جوامع صنعتی و ازخودبیگانگی انسان در این جوامع، به راهکارهای مقابله با این از خودبیگانگی و غلبه بر آن می‌اندیشد. او معتقد است که انسان باید ماشین را به خدمت یک زندگی انسانی و در شأن انسان درآورد.
کتاب از دو بخش با عنوان‌های «در ریشه‌های عوامل غیر اومانیستی جامعه صنعتی» و «در ریشه‌های عوامل اومانیستی جامعه صنعتی» و شش فصل تشکیل شده که عبارتند از: «گذرگاه‌ها»، «امید»، «کجاییم و به کجا می‌رویم؟»، «تعریف انسان»، «در روش‌های اومانیستی کردن جامعه صنعتی» و «آیا ما قادر به انجام تغییرات دلخواه هستیم؟».
«انقلاب امید» با ترجمه و مقدمه مجید روشنگر در انتشارات مُروارید منتشر شده است.
درباره نویسنده: اریک فروم (1980 – 1900)، روانشناس اجتماعی، روانکاو، جامعه‌شناس و فیلسوف آلمانی - امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم