کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان کوتاه ایرانی | آثار نایاب صادق هدایت
آثار نایاب صادق هدایت شابک: 9786002293558 124 صفحه 140 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 آثار نایاب صادق هدایت صادق هدایت علوم انسانی ادبیات داستان کوتاه ایرانی

1,105,000 ریال 1,300,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هفتم

آثار نایاب صادق هدایت
از صادق هدایت به جز کتابهایی که او در زمان حیاتش منتشر کرد، داستانها و نوشته‌هایی ناتمام نیز به جا مانده است و همچنین آثاری که هدایت آنها را در نشریات مختلف چاپ و بعضی از آنها را با اسامی مستعار امضا کرده است. وصف بعضی داستانها و نوشته‌های ناتمام هدایت را در خاطراتی که دیگران از او نقل کرده‌اند شنیده‌ایم. مثل داستان عنکبوت نفرین‌شده و سفرنامه‌ای به نام روی جاده‌ی نمناک. کتاب آثار ناتمام صادق هدایت شامل این دو نوشته و مجموعه‌ای از دیگر نوشته‌های مختلف، اعم از طنز و مقاله و ...، است که هدایت آنها را بین سالهای 1310 تا 1325 نوشته است. هر نوشته کتاب با مقدمه‌ای کوتاه همراه است که حاوی اطلاعاتی درباره آن نوشته است.
مطالبی که در این کتاب می‌خوانید عبارتند از: «سایه مغول»، «بازمانده‌ی داستان زلزله/ معامله در سمنان»، «بازمانده‌ی داستان چاقوکش/ لات در برزخ»، «بازمانده‌ی داستان عنکبوت نفرین‌شده/ Arraignee Maudite»، «بازمانده‌ی سفرنامه‌ی روی جاده‌ی نمناک»، «معلم اخلاق»، «سعدی آخرالزمان»، «سرگذشت ماه»، «چگونه شاعر و نویسنده نشدم؟»، «بازمانده‌ی قضیه‌ی فرشته‌ی زیردریایی»، «مسلک علی‌بابا – هر کی دره ما دالونیم/ هر کی خره ما پالونیم»، «ملانصرالدین در بخارا استودیو تاشکند (1943)»، «نقد بازرس اثر گوگول»، «نقد صادق هدایت به رساله‌ی غفران ابوالعلاء معری ترجمه‌ی اکبر داناسرشت (صیرفی) تهران 1324»، «یادداشتی به ترجمه‌ی فرق‌الشیعه»، «تصحیح و تنظیم افسانه‌ی ملاچغندر»، «بلبل سرگشته»، «جادوگری در ایران»، «بوعلی و استاد»، «عاق والدین»، «ضحاک و فریدون» و «شرط‌بندی».
آثار نایاب صادق هدایت به کوشش و مقدمه جهانگیر هدایت در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: صادق هدایت (1330 – 1281)، داستان‌نویس، مقاله‌نویس، مترجم، نمایشنامه‌نویس، طنزنویس و پژوهشگر ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/53 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down