کتاب | دانش | علم و فناوری | عمومی | ژن: تاریخ خودمانی
ژن: تاریخ خودمانی شابک: 9786001051425 802 صفحه 1083 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1000 تاریخ خودمانی سیدارتا موکرجی حسین راسی دانش علم و فناوری عمومی

2,040,000 ریال 2,400,000 ریال

ناشر: فرهنگ معاصر

چاپ سوم

ژِن (تاریخ خودمانی)
کتابی برای آنها که دوست دارند درباره علمِ ژنتیک و چند و چونِ کار ژِ‌ن‌ها چیزهایی بدانند، اما جرأت نمی‌کنند به کتابهای علمیِ تخصصی در این زمینه رجوع کنند. سیدارتا موکرجی در کتاب «ژِن (تاریخ خودمانی)»، به زبانی ساده و ملموس و شیرین که به قصه پهلو می‌زند و رنگی هم از طنز و شوخ‌طبعی دارد، از ژِن‌ها و تاریخچه مطالعات ژنتیکی و دانشمندان علم ژنتیک و زیست‌شناسی و کسانی که در پیشبرد مطالعات ژنتیکی تأثیری مهم داشته‌اند سخن می‌گوید. موکرجی برای آشنا کردن خواننده با علم ژنتیک و پیشینه مطالعات مربوط به ژنتیک و وراثت او را با خود به سفری در گذشته‌های دور می‌برد. در این کتاب همراه موکرجی به یونان باستان سفر می‌کنیم و از فیثاغورث و افلاطون و ارسطو چیزهایی می‌آموزیم. موکرجی همچنین ما را با مندل، پدر علم ژنتیک، و زندگی و کشفیات او آشنا می‌کند و نیز با دانشمندانی دیگر. او با دهانی گرم و بیانی قصه‌وار و جذاب با ما از موضوعاتی سخن می‌گوید که چه بسا اگر به عنوان خوانندگان غیرمتخصص برای دانستن‌شان به کتابهای علمیِ تخصصی رجوع کنیم چیزِ زیادی از آنها دستگیرمان نشود.
کتاب از پیش‌گفتار، شش بخش و پی‌گفتار تشکیل شده است. بخشهای شش‌گانه این کتاب عبارتند از: «دانشِ مفقوده‌ی انتقال صفات موروثی»، «در جمع تکه‌ها، فقط تکه‌ها یافت می‌شوند»، «رؤیاهای ژن‌شناسان»، «آدمی، کاوشی برازنده‌ی آدمیت»، «عبور از درون آینه» و «دوران پساژنوم».
«ژِن (تاریخ خودمانی» با ترجمه حسین رأسی در انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است.
درباره نویسنده: سیدارتا موکرجی (- 1970)، پزشک، زیست‌شناس و سرطان‌شناس هندی – امریکایی.
رتبه گودریدز: 4/34 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم