کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | سبک زندگی | هشت قرار عاشقانه: راهنمای گام به گام عشق واقعی و پایدار
هشت قرار عاشقانه: راهنمای گام به گام عشق واقعی و پایدار شابک: 9789644186615 288 صفحه 261 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 قرار عاشقانه: راهنمای واقعی پایدار جان گاتمن جمعی از نویسندگان نگار بهمنی علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

977,500 ریال 1,150,000 ریال

ناشر: آسیم

چاپ دوم

کتاب «هشت قرار عاشقانه» نوشته «جان گاتمن»
راهنمای گام‌به‌گام عشق واقعی و پایدار
Essential Conversation for a Lifetime of Love
کتاب «هشت قرار عاشقانه» نوشته «جان گاتمن» کمک و راهنمایی به زوجین برای بهبود روابط است. همچنین کتاب رابطه‌ای صمیمانه در زندگی مشترک را بازگو می‌کند. گاتمن به همراه چند نویسنده دیگر با تمرکز بر روابط و مشکلات زن و شوهر سعی کرده‌اند در کتاب موارد کاربردی در زندگی روزمره را برای خواننده شرح دهند. گاتمن می‌نویسد: «راز بزرگ ایجاد عشقی که مستمرا باقی بماند و رشد کند بسیار ساده است. زمانی را برای گفت‌وگو با هم اختصاص دهید و همواره در مورد همسر خود و ویژگی‌های او کنجکاو باشید. هرگز تصور نکنید چون روز قبل را در کنار او سپری کرده‌اید، امروز می‌توانید او را به درستی بشناسید. در واقع، می‌توان این‌طور گفت که هرگز فرآیند سؤال پرسیدن را متوقف نکنید ولی به این نکته توجه داشته باشید که فقط سؤالات درست مطرح کنید.» همچنین گاتمن درباره پول و فشار کاری زوجین توصیه‌هایی دارد. او فشار و تنش کاری و ساعات بسیار در کار را سبب انزوا و عدم روابط عاطفی در زندگی زناشویی معرفی می‌کند و می‌گوید انزوا فاصله و جدایی بین زوجین ایجاد خواهد کرد. در هر حال کتاب «هشت قرار عاشقانه» می‌کوشد افراد را نسبت به داشتن روابطی خوب و سالم و به دور از تنش راهنمایی و کمک کند. همچنین قصد دارد با وجود راهکارهای آزمایش شده رابطه عمیق‌تر و شادتری بین زوجین برقرار باشد تا بتوانند درک درستی از خوشبختی در زندگی خود داشته باشند.
کتاب «هشت قرار عاشقانه» برای دوستداران و علاقه‌مندان کتاب‌های خودیاری مناسب است.

درباره کتاب «هشت قرار عاشقانه»
کتاب موارد ساده اما مشکل‌ساز را در زندگی مشترک برای خواننده بازگو می‌کند. سپس با آوردن مثال‌هایی واقعی از زندگی افراد و پرسش‌هایی به راهکارهای آن می‌پردازد. گاتمن قصد دارد با نشان دادن قرارها و روابط افراد دنبال راهی برای روابط پایدار بین زنان و مردان باشد تا کیفیت زندگی بهتر شود. او بیان می‌کند، گاهی به مرور زمان زوج‌ها از یکدیگر ناامید و دلسرد می‌شوند و گاهی هم این احساس‌ها شدت می‌گیرد و منجر به طلاق می‌شود. او عقیده دارد: دیدگاه منفی به سرعت رابطه زوجین را تخریب می‌کند. پس باید برای یک زندگی خوب و موفق رابطه‌ای عمیق و دوستانه بین زن و شوهر برقرار باشد. زن و شوهری که یکدیگر را بشناسند و مهارت گفتگو و چگونگی صمیمت در ارتباط را فرا گرفته باشند؛ بدون شک موفق‌تر عمل می‌کنند. گاهی هم افراد فکر می‌کنند قرار عاشقانه مختص بیرون از خانه است، اما کتاب بیان می‌کند که شما می‌توانید قرار عاشقانه‌ی خود را داخل خانه ترتیب دهید.
کتاب، در قسمت اول با عنوان گفت‌وگوهای مهم و اثرگذار به بررسی روابط زن و شوهر می‌پردازد. بخش «شب قرار عاشقانۀ شما» به روابط عاطفی، صمیمانه پرداخته و چگونگی آن را بیان می‌کند. پس از آن دو قسمت «چهار مهارت ایجاد گفت‌وگوی صمیمانه» و «هنر خوب گوش دادن» در کتاب توضیح داده می‌شود. سپس کتاب به 8 قرار عاشقانه قسمت می‌شود و در هر قرار موارد کاربردی زندگی مشترک برای زوجین بازگو می‌شود. مانند: پذیرش تفاوت‌ها، اعتماد و تعهد، کار و پول و دیگر مشکلاتی که افراد در زندگی خود با آن روبه‌رو هستند.
در قسمتی از کتاب «هشت قرار عاشقانه» می‌خوانیم:
«همه ما تمایل داریم شریک زندگی‌مان در تمام مراحل زندگی و شرایط سخت ما را یاری کند. هرگز برای گفت‌وگو کردن دیر نیست. این گفت‌وگوها باعث می‌شود زوجین به فهم عمیق‌تری از ویژگی‌ها، گذشته و فرهنگ یکدیگر دست یابند. فراگرفتن شیوه‌های گفت‌و‌شنود که قرار است به شما آموزش آسیب‌پذیری نیاز دارد که دستیابی به آن لزوما آسان نیست. برخی افراد نمی‌توانند به‌راحتی در مورد موضوعاتی مانند روابط جنسی و روابط عاشقانۀ خود صحبت کنند. گاهی موضوعاتی مانند معنویت چالش‌برانگیز است. برای برخی دیگر صحبت کردن در مورد پول و درآمد دشوار است. ممکن است برخی زوج‌ها نگران باشند که این گفت‌وگوها ممکن است منجر به نزاع آنها با یکدیگر شود یا اینکه نتوانند منظور خود را به درستی به طرف مقابل انتقال دهند. اگر زوج‌ها در مورد تفاوت‌های خود شک داشته باشند چه اتفاقی می‌افتد؟»

درباره نویسنده کتاب «هشت قرار عاشقانه»
جان مردکای گاتمن نویسنده و روانشناس آمریکایی است. او 26 آپریل سال 1942 به دنیا آمد. گاتمن تأثیر زیادی بر گسترش مفاهیم مرتبط به تحلیل رفتارهای اجتماعی داشته است. گاتمن بیشتر در تحلیل روابط از طریق مشاهدات مستقیم علمی شناخته می‌شود.
جان گاتمن به همراه سه نویسنده دیگر که کتاب «هشت قرار عاشقانه» را نوشته‌اند از روانشناسانی روابط عاطفی هستند که تجربه‌های درمانی خود را در هشت راهنمایی کاربردی و ساده با مردم به اشتراک گذاشته‌اند. هدف آنها از این اشترا‌ک‌گذاری این است که مردان و زنان روابطی صمیمانه‌تر و پایدارتری داشته باشند.

درباره ترجمه فارسی کتاب «هشت قرار عاشقانه»
کتاب «هشت قرار عاشقانه» با عنوان فرعی «راهنمای گام‌به‌گام عشق واقعی و پایدار» توسط «نگار بهمنی» به فارسی ترجمه شده است. نشر آسیم چاپ و نشر کتاب را برای علاقه‌مندان به عهده داشته است.

رتبه کتاب «هشت قرار عاشقانه» در گودریدز: 4.2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down