کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | سبک زندگی | بازی بلند مدت
بازی بلند مدت شابک: 9786222543709 208 صفحه 230 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 بازی بلند دوری کلارک اکبر درویشی علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

1,365,000 ریال 1,950,000 ریال

ناشر: میلکان

چاپ ششم

کتاب «بازی بلند مدت» (تفکر بلندمدت در دنیایی کوتاه‌مدت) نوشته‌ی دوری کلارک
دوری کلارک در کتاب «بازی بلند مدت» (تفکر بلندمدت در دنیایی کوتاه‌مدت) تاکید دارد که برای موفق شدن، باید به جای پرمشغله بودن، پر بازده باشید. کلارک معتقد است: «نمی‌توان در لیوانی که از قبل پر شده است، مایع بیش‌تری ریخت. برای همین اگر می‌خواهیم برای نحوه‌ی صرف انرژی و وقت خودمان، انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشیم، باید مقداری فضای خالی به خودمان بدهیم.»
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که همه‌ی ما بیش‌ازحد در حال تقلاکردنیم. امروزه، بیش‌تر حرفه‌ای‌ها احساس شتاب‌زدگی، سردرگمی و عقب‌ماندگی می‌کنند. سرگرم فعالیت هستیم و همیشه تمرکزمان متوجه کار بعدی است و لحظه‌ای مجال نفس‌کشیدن به خود نمی‌دهیم.
چطور می‌توانیم از این چرخه‌ی بی‌پایان رهایی یابیم و زندگی جذاب و هدفمندی را که همه خواهانش هستیم خلق کنیم؟
درست مثل مدیرانی که به دلیل چشم‌داشتن به منافع موقت، از سرمایه‌گذاری راهبردی برای رشد بلندمدت غافل می‌مانند، ما نیز در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود مرتکب چنین خطایی می‌شویم. باید زاویه‌ی دید خود را تغییر دهیم، تا چشم‌انداز کلی‌تری به دست آوریم و از قدرت تغییرات کوچکی بهره بگیریم که تأثیر شگرف و چشمگیری در موفقیت آینده‌ی ما دارند. باید «بازی بلندمدت» را شروع کنیم.
چنان‌که دوری کلارک، متفکر برجسته‌ی حوزه‌ی کسب‌وکار و استاد دانشگاه دوک، می‌گوید، همه‌ اذعان داریم که موفقیت پایدار مستلزم تلاش و پشتکار است. بااین‌حال، فرهنگ غالب ما را به سمت کارهای ساده، تضمین‌شده و در ظاهر باشکوه سوق می‌دهد. نویسنده در این کتاب مسیر دیگری را پیشنهاد می‌‌کند: انجام‌دادن کارهای کوچک طی زمان برای تحقق اهداف و پایبندی به آن‌ها حتی وقتی بیهوده، خسته‌کننده یا دشوار به نظر می‌رسند.
کلارک در «بازی بلندمدت» اصول و چهارچوب‌های منحصربه‌فردی را به همراه داستان‌هایی الهام‌بخش از زندگی حرفه‌ای خود و دیگران نقل می‌کند که شما می‌توانید، بسته به شرایط خاص خود، از آن‌ها بهره بگیرید. تمامی ما بیست‌وچهار ساعت در اختیار داریم، اما با به‌کارگیری راهبردهای درست می‌توانیم از این ساعت‌ها به شیوه‌ای بهتر و مؤثرتر استفاده کنیم. یک‌شبه نمی‌توان این مسیر را طی کرد، اما نتایج بلندمدت این فرایند غیرقابل‌تصور است: رهایی از روزمرگی‌های جنون‌آمیز و ایجاد تحولی در زندگی و کار.
کتاب «بازی بلند مدت» (تفکر بلندمدت در دنیایی کوتاه‌مدت) برای حرفه‌ای‌هایی طراحی شده که از زندگی و کارشان چیز بیش‌تری می‌خواهند و برای رسیدن به آن نقطه حاضرند، مسیر دشوارتر را برگزینند. اگر یک مدیر اجرایی نیمه‌‌حرفه‌ای یا یک کارآفرین تازه‌کارید، یا شاید دوست دارید برای شغلی در بازنشستگی‌ برنامه‌ریزی کنید، کتاب «بازی بلندمدت» مناسب شماست.

مروری بر کتاب «بازی بلند مدت» (تفکر بلندمدت در دنیایی کوتاه‌مدت)
کتاب «بازی بلند مدت» با عنوان فرعی (تفکر بلندمدت در دنیایی کوتاه‌مدت) نوشته‌ی دوری کلارک به مخاطب آموزش می‌دهد که برای تغییر خود، باید از تغییر دیدگاهش شروع کند. مثلاً اگر پر مشغلگی را حتی ناخودآگاه ارج نهیم، تصمیماتی می‌گیریم که ما را به آن سمت سوق می‌دهند. در عوض، باید خواسته‌ی خود را شفاف مشخص کنیم. اگر لازمه‌ی این کار تسلط واقعی بر برنامه‌ی زمانی و توانایی برنامه‌ریزی و تفکر است، باید پا پیش بگذاریم و آن‌قدر شجاع باشیم که بر این اساس انتخاب کنیم.
کلارک تشریح می‌کند که برای این‌که متفکر بهتر، هوشمندتر و راهبردی‌تر شوید، باید چیزهای غیرضروری را کنار بگذارید. کاری که اهمیت بیش‌تری دارد تعیین کنید و سپس آن را زودتر در تقویم خود بگنجانید. آن‌چه اهمیت کم‌تری دارد هم برای زمان دورتری برنامه‌ریزی کنید. هرگز برای چیزی که اصلاً اهمیتی ندارد، برنامه نریزید. از شرش خلاص شوید. آن را به کسی دیگر محول کنید. به آن نه بگویید.
دوری کلارک در پاسخ به این سوال که: «چرا نمی‌توانیم از کار زیاد دست بکشیم؟» توضیح می‌دهد: «ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که پر مشغلگی را ارج می‌نهد، بنابراین با گفتن این حرف به خودمان و دیگران که سرمان شلوغ است و همیشه داریم کار می‌کنیم، به‌ طور ضمنی این معنا را منتقل می‌کنیم که جایگاه مهمی داریم. همچنین پر مشغلگی، داروی بیهوشی هم هست. راه‌حل خیلی از ما برای احساس نکردن آن‌چه نمی‌خواهیم احساس کنیم، این است که با انجام دادن فعالیت‌های بیش‌تر آن را خفه کنیم.»

درباره‌ی دوری کلارک، نویسنده‌ی کتاب «بازی بلند مدت»
دوری کلارک علاوه بر این‌که یک نویسنده‌ی حوزه‌ی کسب‌وکار توانمند است، یکی از افراد تاثیرگذار و الهام‌بخش در دنیای کسب‌وکار به شمار می‌رود. از کتاب‌های دیگر دوری کلارک می‌توان به کتاب‌های پرفروشی مثل «بازآفرینی خویشتن»، «ارتباطات موثر»، «پیدا کردن ایده‌ی برجسته برای کسب و کار» و... اشاره کرد. دوری کلارک در حوزه‌ی مشاوره‌ی کسب و کار، تدریس مهارت‌های ارتباطی در فضای کسب‌وکار و تدوین استراتژی کسب‌وکار هم فعالیت‌های درخور توجهی دارد.
دوری کلارک در سال 1978 در کارولینای شمالی آمریکا متولد شد. دوری فردی است که زندگی خانوادگی‌اش را به‌شدت شخصی نگه‌ می‌دارد و معمولاً چیز زیادی از زندگی او به جایی درز نمی‌کند! خود دوری درمورد زندگی‌اش در کارولینا این‌طور توضیح می‌دهد که از محدودیت فرصت‌ها و شغل‌های تکراری این منطقه‌ی جغرافیایی واقعاً به تنگ آمده بود و به‌همین‌دلیل خیلی زود برای این که در کالج درس بخواند، خانه را ترک کرد. او به خوبی می‌دانست که خارج از کارولینا، دنیای بزرگ‌تری در انتظارش است و برای این‌که فرصت‌های بهتری را خلق کند، تلاش می‌کرد.
جالب این‌جاست که دوری کلارک هرگز از ماجراجویی و از این شاخه به آن شاخه پریدن هم نمی‌ترسید! مثلاً در رشته‌ی الهیات تحصیل می‌کرد، اما هم‌زمان به خودش فرصت شکوفایی در کارهایی را می‌داد که او را به چالش می‌‌کشید و بزرگ‌تر می‌کرد.
دوری به این دلیل که دقیقاً نمی‌دانست در زندگی به دنبال چه شغلی است، به شکلی دائمی و با روحیه‌ای جسورانه، مشاغلی مثل گزارش‌گری در بخش سیاست، سخنگوی کمپین انتخاباتی ریاست‌ جمهوری، کارگردانی اجرایی به صورت داوطلبانه و بدون دریافت حقوق و فیلم‌سازی مستند را تجربه می‌کرد، تا بالاخره متوجه شود که برای چه کار مناسب‌ است و چه تخصصی، زندگی او را غنی‌تر می‌کند. به همین شکل بود که دوری با حوزه‌ی کسب‌وکار آشنا شد و فهمید که علاقه و استعداد بسیاری برای تبدیل شدن به یک متخصص در این حوزه را دارد.
روند یادگیری دوری کلارک ادامه داشت تا این‌که در سال 2006 وقتی که بیست‌وهشت ساله بود، شرکت مشاوره‌ی استراتژی بازاریابی‌اش را تاسیس کرد. او هم‌زمان برای نوشتن و سخنرانی آموزش می‌دید و در چند مدرسه‌ی کسب‌وکار تدریس می‌کرد. در این مقطع متوجه شد که دانش‌آموزان کسب‌وکار و کارمندان، دقیقاً به چه کتاب‌ها و محتواهایی نیاز دارند و ایده و اطلاعات مورد نیازش را گردآوری می‌کرد.
او به خوبی متوجه شده بود که برخی از کارمندان و کارآفرینان در برخی از مهارت‌های ارتباطی آموزش ندیده‌اند و به همین جهت دایره‌ی ارتباطات وسیعی هم ندارند. بنابراین محتواهای ویدیویی آموزشی را تولید کرد که خلا آموزشی این مهارت‌ها را پر می‌کرد. او دوره‌ها و کتاب‌هایی را طراحی و منتشر کرد که به آموزش موضوعاتی مثل تفکر استراتژیک، متقاعد کردن دیگران، مهارت شنیدن، تعیین اهداف و رسیدن به آن‌ها، اقدام قاطعانه، بازسازی خویشتن، خلق ایده‌ی کسب‌وکار، بازی بی‌پایان استراتژی و... می‌پرداخت. دوری کلارک در حال حاضر یکی از پنجاه متفکر حوزه‌ی کسب‌وکاری است که در دنیا به آموزش و گسترش اطلاعات مفید در این حیطه می‌پردازند.
کتاب «بازی بلند مدت» (تفکر بلندمدت در دنیایی کوتاه‌مدت) نوشته‌ی دوری کلارک تازه‌ترین اثر ترجمه‌‌شده‌ی او به فارسی توسط اکبر درویشی از سوی نشر میلکان منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم