کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | رمان های بزرگ جهان: داستان دو شهر
رمان های بزرگ جهان: داستان دو شهر شابک: 9786002533012 208 صفحه 209 گرم قطع: جيبی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 رمان بزرگ جهان: داستان چارلز دیکنز پروین ادیب نوجوان نوجوان داستان نوجوان

1,125,000 ریال 1,500,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ دوم

داستان دو شهر

انقلاب فرانسه، حیوانی درنده بود که پس از پیروزی بر دشمنان، فرزندان خود را بلعید.
رمان تاریخی داستان دو شهر، نوشته چارلز دیکنز که با ترجمه پروین ادیب در نشر کتاب پارسه منتشر شده، در دو شهر لندن و فرانسه می‌گذرد در هنگامه انقلاب فرانسه.
دیکنز در این رمان که برای نخستین بار در سال 1859 و به صورت هفتگی در نشریه‌ای منتشر شد، با بهره‌برداری از کتاب مشهور «انقلاب فرانسه» نوشته کارلایل کوشیده تا خشونت صحنه‌هایی از انقلاب را نشان دهد. خشم کوری که منجر به انتقام از اشراف سابق و وابستگان آنها می‌شود. کما اینکه چارلز دارنی که خود منتقد رفتار عموی اشرافی‌اش بود، بعد از انقلاب به واسطه همین نسبت فامیلی به دادگاه خوانده شد و در نهایت هم با از خودگذشتگی سیدنی کارتون، وکیل بریتانیایی که به خاطر عشق به همسر چارلز و با استفاده از شباهتی که به او دارد، به جای چارلز پای چوبه اعدام می‌رود و می‌کوشد تا با این از خودگذشتگی به زندگی به هم‌ریخته‌اش معنایی دهد.
داستان دو شهر با فروش 200 میلیون نسخه در جهان، از پرفروش‌ترین کتاب‌های تک‌جلدی همه دوران‌ها است. دیکنز که برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عهد ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود، در این رمان با خلق کاراکتر های خاص و نثری توانمند و داستانی بدیع، کوشیده تا شرارت موجود در انسان‌ها را در بستر خشونت اجتماعی به نمایش بگذارد.
درباره نویسنده؛ چارلز دیکنز (1812-1870) رمان‌نویس، فعال اجتماعی و روزنامه‌نگار انگلیسی. جیمز جویس از او به عنوان تاثیرگذارترین نویسنده انگلیسی بعد از دیکنز یاد کرده است.
رتبه گودریدز: 4 از 5 امتیاز.

ادامه keyboard_arrow_down