کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | پاستیل های بنفش
پاستیل های بنفش شابک: 9786008111481 196 صفحه 196 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 پاستیل بنفش کاترین اپلگیت آناهیتا حضرتی نوجوان نوجوان داستان نوجوان

973,000 ریال 1,390,000 ریال

ناشر: پرتقال

چاپ صد و پنجاه و دوم

کتاب «پاستیل‌های بنفش» نوشته «کاترین اپلگت»
Crenshaw
کتاب «پاستیل‌های بنفش» نوشته «کاترین اپلگت» مناسب نوجوانان 10 تا 12 ساله است. ولی کتاب به گونه‌ای است که بعضی از بزرگسالان هم از خواندن ماجرایش احساس رضایت کرده‌اند. کتاب «پاستیل‌های بنفش» با داستانی شگفت‌انگیز از دوستی و عشق و خانواده می‌گوید. رمان درباره پسری به نام جکسون است که روزهای سختی را می‌گذراند. او از خیال‌پردازی لذت نمی‌برد ولی دوستی خیالی از دوران کودکی جکسون به زندگی او می‌آید. دوستی که می‌خواهد در حل مشکلات به او کمک کند. اما دوست خیالی چگونه می‌تواند کمک کند؟ جکسون چگونه با دوست خیالی می‌خواهد با مشکلاتش کنار آید؟ «کاترین اپلگت» در داستانش امید و ناامیدی، خوش بینی و بدبینی را درکنار هم قرار می‌دهد تا تحمل دوران سخت را برای جکسون به تصویر بکشد. ماجرایی که گاهی در زندگی واقعی افراد هم به وجود می‌آید و تا حد زیادی والدین و فرزندان را غافلگیر می‌کند.
بوک لیست Booklist درباره داستان کتاب «پاستیل‌های بنفش» نوشته است:
«کتابی موجز که مخاطبین در همه‌ی سنین را به صادق بودن با یکدیگر و ارزش گذاشتن به خانواده و دوستان تشویق می‌کند.»
در سال 2015 هم کتاب «پاستیل‌های بنفش» یکی از منتخبین کتاب‌ها در وب سایت گودریدز معرفی شد. همچنین کتاب توسط Charlotte Huck foundation به دوستداران مطالعه سفارش شده است.
مروری بر کتاب «پاستیل‌های بنفش»
در کتاب «پاستیل‌های بنفش» با جکسون آشنا می‌شویم. جکسون کلاس پنجم است. پسری که روزهای بدی دارد. پدر جکسون به بیماری ام‌اس مبتلا شده و شغلش را از دست داده است. خانواده جکسون دیگر پولی برای اجاره خانه و خرید غذا ندارند. اوضاع خانواده طوری پیش می‌رود که جکسون و خواهرش به همراه سگ‌شان مجبور هستند در مینی ون زندگی کنند. روزهای سختی برای اوست. در کودکی جکسون دوستی خیالی به نام کرنشا داشته است. کرنشا گربه‌ای سخنگو و بسیار بزرگ بوده که حالا دوباره به زندگی جکسون باز می‌گردد.
پدر و مادر تلاش می‌کنند، آنها وارد مشکلات‌شان نشوند. اما جکسون که مدتی در مینی ون زندگی کرده بسیار ناراحت و عصبانی است. به دلیل اینکه او حس می‌کند والدین از گفتن حقیقت به او فرار می‌کنند. بنابراین می‌خواهد کار خطرناکی انجام دهد. او تصمیم می‌گیرد از خانه فرار ‌کند. نامه‌ای برای پدر و مادرش می‌نویسد، اما خوشبختانه قبل از فرارش پدر و مادر نامه او را پیدا کرده و با جکسون صحبت می‌کنند. جکسون پس از صحبت والدین خیلی آرام می‌شود. آنها توضیح می‌دهند که زندگی سختی‌های بسیاری دارد. گاهی همه چیز سخت و گاهی آسان است. پس بهتر است این را به عنوان نخستین واقعیت از والدین قبول کند. جکسون که حالا دیگر آرام‌تر شده به آنها قول می‌دهد هرگز واقعیت را از پدر ومادرش مخفی نکند.
در قسمتی از کتاب «پاستیل‌های بنفش» می‌خوانیم: «رابین معنی یادگاری را نمی‌دانست. مامان گفت به چیزی که برایت باارزش است، می‌گویند یادگاری. بعد گفت تا زمانی که همدیگر را داریم، یادگاری به چیزهایی می‌گویند که زیاد اهمیتی ندارند. ازش پرسیدم یادگاری‌های خودش و بابا چی هستند. مامان گفت گیتارهایشان از همه مهم‌ترند و بعد کتاب‌ها؛ چون کلاً چیزهای مهمی هستند. رابین گفت حتماً کتاب لایل‌اش را نگه می‌دارد.کتاب محبوب خواهرم، «خانه‌ی خیابان هشتادوهشتمِ شرقی» است.»

درباره نویسنده کتاب «پاستیل‌های بنفش»
«کاترین آلیس اپلگیت» نویسنده آمریکایی است. او در سال 1956 به دنیا آمد. کتاب «ایوان منحصر به فرد» نوشته «اپلگیت» در سال 2013 برنده مدال نیوبری شد. نیوبری یکی از معتبرترین جایزه‌های ادبیات کودک است و از آن به عنوان کلاسیک‌های ادبیات کودک نام برده می‌شود. کتاب‌های دیگر «آلیس اپلگیت» عبارتند از: «خرس همکلاسی‌ات را گروگان نگیر»، «هرگز دوستانت را به صندلی نچسبان» .
درباره ترجمه فارسی کتاب «پاستیل‌های بنفش»
کتاب «پاستیل‌های بنفش» توسط «آناهیتا حضرتی کیاوندانی» برای نوجوانان به فارسی ترجمه شده است. چاپ و نشر کتاب به عهده انتشارات پرتقال بوده است.
رتبه کتاب «پاستیل‌های بنفش» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم