کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | نظریه | فهم نظریه های سیاسی
فهم نظریه های سیاسی شابک: 9789643290795 204 صفحه 216 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 330 نظریه سیاسی توماس اسپریگنز فرهنگ رجایی علوم انسانی علوم سیاسی نظریه

760,000 ریال 950,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ هفدهم

فهم نظریه‌های سیاسی
راهنمایی روش‌مند برای پژوهش در فلسفه سیاسی و نظریه‌های مهم متفکران مطرح و تأثیرگذار این حوزه. توماس اسپریگنز در کتاب فهم نظریه‌های سیاسی روش‌هایی به دست می‌دهد تا به کمک آنها بتوان منطق نظریه‌های سیاسی مختلف را دریافت و به درکی درست و دقیق از این نظریه‌ها رسید. اسپریگنز، چنانکه در پیشگفتار ترجمه فارسی این کتاب اشاره شده، برخلاف اثبات‌گرایان و به پیروی از مکتب سنت‌گرایان علم سیاست، معتقد است که روش تجربی برای مطالعه علوم سیاسی کافی نیست و برای این کار باید سراغ روش تاریخی، فلسفی و انسان‌شناسی رفت. او در کتاب فهم نظریه‌های سیاسی با همین روش به مطالعه نظریه‌های سیاسی پرداخته است.
کتاب شامل یک پیشگفتار و شش بخش است با عنوانهای: «درآمد: سیاست و نظریه‌های سیاسی»، «بحران و مشاهدة بی‌نظمی»، «تشخیص درد»، «نظم و خیال، بازسازی جامعه»، «راه درمان» و «نتیجه: بینش، درمان و سرآمد علوم».
در هر یک از این فصل‌ها چارچوب‌ها و روش‌هایی برای مطالعه و فهم نظریه‌های سیاسی ارائه شده است.
هدف و وسیله در سیاست، روش‌های فهم نظریه‌های سیاسی، مطالعه آثار کلاسیک، نیکولو ماکیاولی و بحران ثبات، تامس هابز و بحران اقتدار، کارل مارکس و بحران مدنیت، ژان ژاک روسو و بحران برابری اخلاقی، افلاطون و بحران عدالت آتنی، بنیان‌گذاران جامعه آمریکا و آزادی بسامان و اریش فروم و جامعه عاقل از جمله موضوعاتی است که در بخش‌های مختلف این کتاب به آنها پرداخته شده است.
کتاب فهم نظریه‌های سیاسی با ترجمه و مقدمه فرهنگ رجایی در نشر آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: توماس اسپریگنز (- 1942)، متخصص علوم سیاسی اهل آمریکا.

ادامه keyboard_arrow_down