کتاب | دانش | علم و فناوری | عمومی | یک پارچگی دانش
یک پارچگی دانش شابک: 9789641856047 433 صفحه 493 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 پارچگی دانش ادوارد ویلسون محمد ابراهیم محجوب دانش علم و فناوری عمومی

2,656,000 ریال 3,200,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ سوم

یک‌پارچگی دانش
علوم مختلف، برخلاف آنچه جا افتاده است و شاید در ظاهر بنماید، آنچنان بی‌ربط و نامرتبط به یکدیگر نیستند. این چیزی است که ادوارد ویلسون در کتاب «یک‌پارچگی دانش» سعی دارد به زبانی ساده و جذاب و غیرتخصصی به مخاطبان خود بگوید. ویلسون در این کتاب، در برابر تفکیک تخصصی علوم گوناگون، از یک‌پارچگی علوم دفاع می‌کند. او تقسیم علوم به شاخه‌های تخصصی را بازتاب جهان واقعی نمی‌داند و همسو با متفکران عصر روشنگری قرون هفدهم و هجدهم میلادی معتقد است که علوم مختلف به طور ذاتی به یکدیگر پیوسته‌اند. ویلسون، که خودش از دانشمندان علوم طبیعی و زیست‌شناسی است، در بخشهای گوناگون کتاب «یک‌پارچگی دانش»، نه به زبانی خشک و دشوار و نامفهوم بلکه به زبانی شیرین و قابل فهم برای مخاطبان غیرمتخصص در مباحث علمی، از پیوند میان علوم طبیعی و علوم انسانی سخن گفته و جنبه‌های گوناگون این پیوند را نشان داده و درباره‌شان بحث کرده است. او در این کتاب از زیست‌شناسی به مباحثی چون دین و فرهنگ و هنر و علوم اجتماعی و اخلاق پل زده و پیوند میان همه اینها را نشان داده است.
کتاب از دوازده بخش تشکیل شده که عبارتند از: «افسون ایونی»، «شاخه‌های پربار معرفت»، «روشنگری»، «علوم طبیعی»، «ریسمان آریادنه»، «ذهن»، «از ژن تا فرهنگ»، «شایستگی سرشت انسان»، «علوم اجتماعی»، «هنر و تفسیر آن»، «اخلاق و دین» و «به‌سوی کدام هدف؟».
کتاب «یک‌پارچگی دانش» با ترجمه محمدابراهیم محجوب در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: ادوارد ویلسون (- 1929)، زیست‌شناس، طبیعی‌دان و مورچه‌شناس امریکایی و پدر علم زیست‌جامعه‌شناسی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده