کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | نظریه | پیش بینی های سیاسی
پیش بینی های سیاسی شابک: 9786004051958 424 صفحه 359 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 بینی سیاسی بروس بوئنو د مسکیتا محسن عسکری جهقی علوم انسانی علوم سیاسی نظریه

1,260,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ پنجم

پیش‌بینی‌های سیاسی
رفتارهای سیاسی، اقدامات حکومت‌ها و رفتار اجتماعی به همراه اصول علمی ریاضی از موارد تأثیر گذار برای پیش‌بینی‌های سیاسی هستند که در کتاب به آن پرداخته می‌شود. کتاب «پیش‌بینی های سیاسی» نگاهی دارد به اینکه چطور حاکمان مستبد سالها می‌توانند بر مردم حکومت کنند و یا از چه روش‌هایی برای بقای خود استفاده می‌کنند که دوام بیشتری دارند. سپس نویسنده بر اساس فرضیه‌‌ای ادعا می‌کند می‌توان آینده را پیش بینی کرد و با نوعی از چینش دقیق و دستکاری در عناصر آن را مهندسی کرد! بهتر است بدانید: بیشتر اعتبار و شهرت نویسنده کتاب، «بروس بوئنو د مسکیتا» پیشگویی وقایع سیاسی و تجاری جهان است که بر اساس «نظریه بازی‌ها» آن را بیان می‌کند و اعتقاد دارد؛ «نظریه بازی‌ها» شگفت‌انگیز و خارق‌العاده هستند. او تاکنون توانسته در این حوزه، 100 مقاله و بیش از 16 کتاب را منتشر کند. درقسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«از آن جا که رهبران اقتدار گرا برای ماندن در قدرت تنها به حمایت جمع کوچکی از افراد جامعه محتاجند به راحتی و گشاده دستی می توانند به آنها باج دهند و در مقابل نیز آن جمع کوچک به واسطه مزایا و ثروتی که از این طریق به دست می‌آورند هیچگاه حاضر نمی‌شوند رهبر اقتدارگرای آن‌ها از حکومت خلع شود چون در آن صورت آن‌ها نیز از مزایا محروم می‌شوند. آنها هر کار از دستشان برآید انجام می‌دهند تا رئیس همچنان در قدرت بماند. به همین جهت شهروندان را به شدیدترین وجه ممکن سرکوب ، مطبوعات آزاد را ساکت و معترضان را به شدت تنبیه می‌کنند.» «محسن عسکری جهقی» کتاب «پیش‌بینی‌های سیاسی» را برای علاقه‌مندان به فارسی تر جمه کرده است.
درباره نویسنده:بروس بوئنو د مسکیتا ( 1946 )محقق علوم سیاسی و استاد دانشگاه آمریکایی
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down