کتاب | دانش | علم و فناوری | عمومی | بازی در نقش خدا
بازی در نقش خدا شابک: 9789643128654 448 صفحه 518 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 300 بازی تد پیترز عبدالرضا سالار بهزادی دانش علم و فناوری عمومی

398,400 ریال 480,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ پنجم

بازی در نقش خدا؟ جبرگرایی ژنتیک و آزادی و اختیار بشر
آیا ژن‌ها تقدیر ما را رقم می‌زنند و در برابر جبرِ ژنتیکی، مفاهیمی چون آزادی و اختیار و مسئولیتِ آدمی و خیر و شر معنایی ندارند؟ تد پیترز در کتاب «بازی در نقش خدا؟ جبرگرایی ژنتیک و آزادی و اختیار بشر» می‌کوشد با استدلال نشان بدهد که چنین نیست. او از منظری الهیاتی و اخلاقی به چالش‌های علم ژنتیک می‌پردازد و دیدگاههای افراطی در باب قدرت ژنها و جبر ژنتیکی را مورد نقد قرار می‌دهد. پیترز در این کتاب نه مخالف علم، بلکه معتقد به همبستگی علم و دین است و معتقد به اینکه مطالعات و تحقیقات مربوط به علم ژنتیک می‌توانند و باید برای زندگی انسان مفید باشند و زندگی بهتری را برای او رقم زنند، نه اینکه منجر به بی‌عدالتی‌هایی تازه بشوند و به شَر و تباهی بینجامند.
کتاب با پیش‌گفتاری از فرانسیس اس. کالینز همراه است و از مقدمه نویسنده، هفت فصل و دو پیوست تشکیل شده است. فصلهای هفتگانه کتاب عبارتند از: «بازی کردن نقش خدا با دی. اِن. اِی»، «جبرگرایی عروسکی و جبرگرایی پرومته‌ای»، «ژن جنایت و تبهکاری، داغ ننگ، و گناه اولیه»، «به اصطلاح ژن همجنس‌گرایی و اخلاق منطبق با علم»، «آیا ما باید حق مالکیت خلقت خدا را به ثبت برسانیم؟»، «مسئله دخالت نطفه‌ای» و «الهیات آزادی».
کتاب «بازی در نقش خدا؟ جبرگرایی ژنتیک و آزادی و اختیار بشر» با ترجمه و مقدمه عبدالرضا سالاربهزادی در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: تد پیترز (- 1941)، الهی‌دانِ لوتریِ اهل امریکا و استاد الهیات سیستماتیک.
رتبه گودریدز: 3/47 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم