سگ کشی شابک: 9789646751262 112 صفحه 147 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 بهرام بیضایی علوم انسانی ادبیات نمایشنامه و فیلم نامه

450,000 ریال 600,000 ریال

ناشر: روشنگران و مطالعات زنان

چاپ پنجم

سگ‌کُشی
داستانی پرماجرا درباره جعل و تقلب و خشونت و فساد و کلاهبرداری‌های مالی. بهرام بیضائی در فیلمنامه «سگ‌کُشی» عناصری از سینمای کلاسیک و نوآر آمریکایی را وام می‌گیرد و داستانی حادثه‌ای خلق می‌کند که بیانگر دغدغه‌های اجتماعی همیشگی اوست. در «سگ‌کُشی» با انحطاط اخلاقی یک جامعه سودجو مواجهیم و با جهان تاجران و دلالان فاسد. ناصر معاصر مردی است که همسرش، گلرخ کمالی، او را به دلیل سوء‌ظن به رابطه با زنی ترک کرده است. گلرخ چون پس از مدتها نزد شوهرش برمی‌گردد او را در حالی می‌بیند که ورشکسته شده و شریکش تمام اموال شرکت را تصاحب کرده و گریخته و او را با بدهی‌های شرکت و گروهی طلبکار به جا گذاشته است. گلرخ که دریافته است سوء‌ظنی که به شوهرش داشته بی‌جا بوده، درصدد کمک به او برای جلب رضایت طلبکارانش برمی‌آید و این آغاز هفت‌خانی دشوار برای گلرخ است. او مجبور است وارد دنیای گروهی شیاد و کلاهبردار و طماع بشود. طلبکارها اغلب در ازای دادن رضایت قصد سوء‌استفاده از او را دارند. گلرخ جاهایی به ترفند و تهدید موفق می‌شود از چنگ‌شان بگریزد و جایی هم گرفتار می‌شود و آسیب می‌بیند. اما این مسیرِ پر از خطر و خشونت به پایانی غافلگیرکننده ختم می‌شود. بهرام بیضائی در اواخر دهه هفتاد خورشیدی فیلمی بر اساس این فیلمنامه ساخت که در سال 1380 به نمایش درآمد. در این فیلم بازیگرانی چون مجید مظفری، مژده شمسایی، جمشید لایق، داریوش ارجمند، احمد نجفی و مهتاب نصیرپور ایفای نقش کردند.
فیلمنامه «سگ‌کُشی» در انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.
درباره نویسنده: بهرام بیضائی (- 1317)، کارگردان تئاتر و سینما، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، پژوهشگر، مقاله‌نویس، داستان‌نویس، مترجم و شاعر ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/61 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down