کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | نظریه | لائیسیته
لائیسیته شابک: 9789643291308 140 صفحه 146 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 لائیسیته گی آرشه عبد الوهاب احمدی علوم انسانی علوم سیاسی نظریه

152,000 ریال 190,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ دوم

لائیسیته
لائیسیته چیست و چگونه شکل گرفته و از چه زمانی وارد قوانین کشورهای اروپایی شده است؟ این مفهوم در طول تاریخ چه تحولاتی را از سر گذرانده و با چه تناقض‌ها و پیچیدگی‌هایی رو به رو بوده است؟ اینها از جمله موضوعاتی هستند که گی آرشه در کتاب «لائیسیته» از آنها سخن به میان آورده و درباره‌شان توضیح داده است. در این کتاب اطلاعاتی مفید در معرفی و شناخت لائیسیته و تاریخچه و جنبه‌ها و ابعاد گوناگون این مفهوم ارائه شده است. گی آرشه در پژوهش خود در باب مفهوم لائیسیته و تاریخچه آن بیشتر به کشورهای اتحادیه اروپا نظر داشته و این کشورها را زمینه تحقیق درباره وجوه گوناگون لائیسیته و تحولات و مباحث مختلف مربوط به آن قرار داده است. او در این کتاب، چنانکه در مقدمه ترجمه فارسی آن اشاره شده است، «با آغاز از تعریفی نسبتاً ساده و عام از لائیسیته می‌کوشد خواننده را با مسائل، تاریخ، بحران‌ها، پیچیدگی‌ها و بحث‌های اساسیِ لائیسیته آشنا کند.»
کتاب از پیش‌گفتار و چهار بخش تشکیل شده که عبارتند از: «لائیسیته‌ی فرانسوی»، «لائیسیته در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا»، «تحلیل مفهوم لائیسیته: پیچیدگی‌ها و تناقض‌ها» و «برخی چشم‌اندازهای فلسفی درباره‌ی لائیسیته‌ی معاصر».
لائیسیته‌ی نوین، آزادی دینی و آزادی بیان، لائیسیته در ایالات متحد، جدایی امر عدالت و خیر و هم‌رأیی برآیندی و لائیسیته از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
«لائیسیته» با ترجمه و مقدمه عبدالوهاب احمدی در نشر آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: گی آرشه (- 1946)، استاد و پژوهشگر حقوق و فلسفه سیاسی اهل بلژیک.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم