کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان کوتاه ایرانی | قلب نارنجی فرشته
قلب نارنجی فرشته شابک: 9786002299161 120 صفحه 129 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 نارنجی فرشته مرتضی برزگر علوم انسانی ادبیات داستان کوتاه ایرانی

442,000 ریال 520,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ سیزدهم

قلب نارنجیِ فرشته
ده داستان کوتاه درباره مسائل و بحرانهای فردی و اجتماعی. در داستانهای مجموعه قلب نارنجیِ فرشته، نوشته مرتضی برزگر، با مردمی از طبقات و اقشار و لایه‌های گوناگون جامعه مواجهیم و با مضامینی چون مرگ، انتقام، سقوط و کودکی. داستانهای این مجموعه همگی به روایت اول‌شخص نوشته شده‌اند، اگرچه راوی‌ها هر یک متعلق به فضا و محیط و حال و هوایی متفاوتند. توجه به ساختار و تکنیک یکی از ویژگی‌های بارز این داستانهاست.
«این یک داستان نیست»، « کشو بیست و هفتم»، «بیست تومان آزادی»، «آقای نویسنده‌ی عزیز»، «اشتباهی»، «این پای من نیست!»، «روایت نابهنگام مَردی که مُرده بود»، «چراغی برای شاه»، «اتوپسی» و «رانده‌شده» داستانهایی هستند که در کتاب قلب نارنجیِ فرشته می‌خوانید. آنچه می‌آید سطرهایی است از داستان «این یک داستان نیست» از این کتاب: «اگر از این‌جا برگردم خودم را تحویل می‌دهم، اما می‌خواهم بدانی بیشتر دلم می‌خواست یک‌جوری خودم را خلاص کنم. نتوانستم. نه عرضه داشتم از روی پشت‌بام بپرم، نه جرئت داشتم با تیغ رگ‌هایم را بزنم. حتا دلش را نداشتم که یک مشت قرص بدهم بالا. دو سه‌باری هم رفتم مترو، چشم انداختم به قطاری که می‌آمد. دلم می‌خواست بپرم جلوش. نشد. نتوانستم. باید یکی را پیدا می‌کردم هُلم بدهد. روژان اگر بود، هُلم می‌داد. اگر بود... اگر نمی‌کشتمش.
حالا لابد پیش خودت می‌گویی این هم یکی دیگر از خالی‌بندی‌های ما داستان‌نویس‌هاست. عادت کرده‌ایم به تعریف هر راست و دروغی که به ذهن‌مان می‌رسد...»
مجموعه داستان قلب نارنجیِ فرشته در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: مرتضی برزگر (- 1360)، داستان‌نویس ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/73 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده