کتاب | علوم انسانی | علوم سیاسی | عمومی | عدالت : چه باید کرد؟
عدالت : چه باید کرد؟ شابک: 9786007439210 384 صفحه 508 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 عدالت باید کرد؟ مایکل سندل افشین خاکباز علوم انسانی علوم سیاسی عمومی

3,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ هشتم

عدالت، چه باید کرد؟
بحث‌هایی در باب اینکه چه چیز عادلانه است و بررسی دیدگاه‌های فلاسفه بزرگ درباره چیستی و ماهیت عدالت. مایکل سندل در کتاب عدالت: چه باید کرد؟ با رجوع به آراء فلاسفه‌ای نظیر ارسطو، کانت و جان رالز و نیز پرداختن به موقعیت‌های زندگی واقعی و روزمره ما انسانها، پرسش‌هایی فلسفی، اخلاقی، حقوقی و ... را درباره عدالت و مفهوم آن پیش می‌کشد. کتاب او نه صرفا شامل بحث‌هایی انتزاعی درباره عدالت، بلکه پیوندی است میان رویکردهای فلسفی به این مقوله با عدالت در زندگی واقعی و ملموس و موقعیت‌هایی که در زندگی با آنها مواجه می‌شویم؛ موقعیت‌هایی که در مواجهه با آنها از خود می‌پرسیم چه کاری در این موقعیت عادلانه است؟ مثلا در بخشی از این کتاب موضوع خرید خدمت سربازی از منظر عادلانه بودن یا نبودن مطرح شده است.
سندل در این کتاب عدالت را در پرتو سه رویکرد بیشینه‌سازی رفاه، محترم شمردن آزادی و پرورش فضیلت بررسی می‌کند و به این موضوع می‌پردازد که اندیشیدن به عدالت از هر یک از این سه منظر چه ضعف‌ها و قوت‌هایی دارد.
کتاب شامل ده بخش است با عنوانهای: «چه کاری درست است»، «اصل بیشترین سعادت/ فایده‌گرایی»، «آیا مالکِ خویشتنیم؟/ اختیارگرایی»، «خرید خدمت: بازار و اخلاق»، «آنچه اهمیت دارد، انگیزه است/ ایمانوئل کانت»، «دفاع از برابری/ جان رالز»، «در دفاع از تبعیض مثبت»، «چه کسی مستحق چه چیزی است؟/ ارسطو»، «چه چیزی به یکدیگر مدیونیم؟ معمای وفاداری» و «عدالت و خیر همگانی».
کتاب عدالت: چه باید کرد؟ با ترجمه افشین خاکباز در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: مایکل سَندِل (- 1953)، فیلسوف سیاسی آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down