کتاب | علوم انسانی | ادبیات | نمایشنامه و فیلم نامه | مهمانسرای دو دنیا
مهمانسرای دو دنیا شابک: 9789643416799 120 صفحه 149 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 مهمانسرای دنیا اریک امانوئل اشمیت شهلا حائری علوم انسانی ادبیات نمایشنامه و فیلم نامه

480,000 ریال 600,000 ریال

ناشر: قطره

چاپ بیستم

مهمانسرای دو دنیا
Hôtel des deux mondes
داستانی تأثیرگذار که مضمونی فلسفی دارد. «مهمانسرای دو دنیا» یکی از نمایشنامه‌های شناخته شده در ادبیات فرانسه است.
ماجرای نمایشنامه به هتلی با امکانات خاص مربوط می‌شود. مکان هتل هم در نوع خود جالب به نظر می‌رسد، جایی بین دو دنیا. از ویژگی‌های دیگر داستان، افرادی هستند که می‌توانند به هتل بروند. کسانیکه آنقدر زنده نیستند که تن خود را کنترل کنند و همان‌قدر مرده هم نیستند، که دیگر ارتباطی با زنده‌ها نداشته باشند. شخصیت‌های اصلی نمایشنامه شامل ژولین، لورا و غیبگو می‌شود که هر کدام بار معنایی خاصی در داستان دارند و مخاطب را متوجه مسئولیت در انتخاب‌هایش می‌کنند. مطالعه اثر، شما را با فرهنگ و آداب و رسوم فرانسه آشنا می‌کند. بهتر است بدانید: نمایشنامه‌های «اریک امانوئل اشمیت» تاکنون در بیش از 50 کشور جهان از جمله ایران در صحنه تئاتر به اجرا درآمده است.
در بخشی از نمایشنامه آمده است:
«ژولین: من کجا هستم؟
به جای جواب مرد آرام کلیدی به طرفش دراز می‌کند که ژولین می‌گیرد.
ژولین: حق با شماست. بهتره برم استراحت کنم.
مرد اشاره‌ای می‌کند. زن سفیدپوشی مانند او چابک و بی‌صدا ظاهر می‌شود و به طرف ژولین می‌رود. انگار زن بی صدا چیزی گفته است چون ژولین جواب می‌دهد: بله چمدون دارم. داخل ماشینمه ولی ...» «شهلا حائری» نمایشنامه «مهمانسرای دو دنیا» را برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: اریک امانوئل اشمیت ( 1960 ) نویسنده و فیلسوف فرانسوی، صاحب اثر «خرده‌جنایت‌های زناشویی»، «عشق نامرئی»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down