کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | سبک زندگی | نگاه در سکوت
نگاه در سکوت شابک: 9789643412173 326 صفحه 356 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 نگاه سکوت کریشنا مورتی محمد جعفر مصفا علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

920,000 ریال 1,150,000 ریال

ناشر: قطره

چاپ سیزدهم

نگاه در سکوت
شما چگونه به صداهای اطراف خود گوش می‌دهید؟ به صدای پرنده‌ها، وزش باد و جریان رودخانه چطور توجه می‌کنید؟ آیا بحث و گفتگوهای افراد دیگر را خوب می‌شنوید؟ واقعیت این است که؛ گوش کردن امری مشکل است. چون افراد در درون خود، نظر و پیش‌داوری‌هایی را دارند و کار گوش کردن برایشان سخت می‌شود. انسانها مواقعی که در سکوت هستند؛ بهتر توجه می‌کنند و کیفیت گوش کردنشان در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. یعنی افراد زمانی که می‌خواهند چیزی بیاموزند، کیفیت سکوت به آنها کمک می‌کند. «کریشنا مورتی» در بیشتر سخنرانی‌ها و نوشته‌هایش به روابط و نیازهای انسانی مانند: وابستگی، آزادی و انقلاب درونی تأکید دارد. کتاب «نگاه در سکوت» یکی دیگر از سخنرانی‌های «کریشنا مورتی» است که به گوش کردن و پیش داوری‌های ذهن ما در گفتگو می‌پردازد.
مترجم در بخشی از مقدمه کتاب آورده است:
«در بسیاری جاها، ازجمله در همین کتاب کریشنا مورتی می‌گوید که هر حالت، مثلاً عشق، زمانی محتوا و واقعیت دارد که تو نسبت به آن مشعر نیستی. هنگامی که حالت عشق در تو وجود دارد، خودت نمی‌دانی که در چنان حالتی هستی؛ بعد که از آن حالت خارج شدی، حافظه به تو یادآوری می‌کند که لحظاتی قبل در آن حالات بوده‌ای؛ ولی موقعی که حافظه این یادآوری را به تو می‌کند، خود آن حالات دیگر وجود ندارند، بلکه آن چه حافظه به آن می‌اندیشد، تصویر آن حالات است، نه خود آنها.» کتاب «نگاه در سکوت» توسط «محمدجعفر مصفا» به فارسی برگردانده شده است.
درباره نویسنده: جیدو کریشنا مورتی ( 1895 ـ 1986 ) نویسنده و سخنران آمریکایی اهل هند، صاحب اثر «حضور در هستی»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده