کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | سبک زندگی | عشق و تنهایی
عشق و تنهایی شابک: 9789643414443 198 صفحه 224 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 تنهایی کریشنا مورتی محمد جعفر مصفا علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

1,080,000 ریال 1,350,000 ریال

ناشر: قطره

چاپ هجدهم

یکی از مهمترین عواطف آدمی در رابطه با دیگران عشق است. اما آیا عشق آدمی را تنها می‌کند؟ عشق، نیز مانند دیگر پدیده‌های زندگی می‌تواند مورد بررسی و ارزیابی بسیار قرار بگیرد و جنبه‌های گوناگون آن شناسایی شود. اما گاهی عشق و رابطه عاطفی از فرهنگی به فرهنگ دیگر دچار تغییر می‌شود! ولی آنچه تغییر ناپذیر است، سرشت لذت‌طلبی در انسانهاست. کتاب، عناصر عشق در برخی فرهنگ‌ها‌ و مذاهب را بیان کرده و از ارتباط لذت‌طلبی انسان و دوست داشتن سخن می‌گوید همچنین، به طبیعت و سرشت انسان در حفظ زیبایی و لذت طلبی اشاره دارد. «کریشنا مورتی» در بیشتر سخنرانی‌ها و نوشته‌هایش به روابط و نیازهای انسانی مانند: وابستگی، آزادی و انقلاب درونی تأکید دارد. او جستجوی حقیقت و ماهیت واقعی در زندگی انسان را رسالت خود بر می‌شمرد.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«من واقعا شوق تماشای غروب خورشید را دارم، واقعا می‌خواهم به زیبایی آن درخت‌ها ــ درخت‌هایی که سرشار از زیبایی زمین هستند ــ نگاه کنم. این زمین زیبا مال من یا مال شما نیست، مال هیچ کدام از ما نیست، مال روس و انگلیس و هندوستان نیست؛ زمین مال همه ما است برای این که روی آن زندگی کنیم ــ بدون همه این مرزها، بدون همه این زشتی‌ها، بدون جنگ‌های وحشیانه و شرارت‌های انسان. من می‌خواهم به همه این‌ها نگاه کنم.» کتاب «عشق و تنهایی» توسط «محمدجعفر مصفا» به فارسی برگردانده شده است.

درباره نویسنده: جیدو کریشنا مورتی ( 1895 ـ 1986 ) نویسنده و سخنران آمریکایی اهل هند، صاحب اثر «حضور در هستی»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده