کتاب | علوم انسانی | ادبیات | نمایشنامه و فیلم نامه | اگر از نو شروع کنیم
اگر از نو شروع کنیم شابک: 9786001199691 94 صفحه 124 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 شروع کنیم اریک امانوئل اشمیت شهلا حائری علوم انسانی ادبیات نمایشنامه و فیلم نامه

384,000 ریال 480,000 ریال

ناشر: قطره

چاپ نهم

اگر از نو شروع کنیم
Si on reconmmenncait

نمایش‌نامه‌ای که به صورت یک‌پاره و پیوسته نوشته شده است.نمایشنامه تک پرده‌ای «اگر از نو شروع کنیم» روایتگر زندگی در زمان و خلا زمانی است که خواننده را به تفکر وا‌ می‌دارد.
داستان درباره پیرمرد 65 ساله‌ای است که سفری کوتاه در زمان دارد. بدون اینکه متوجه شود ناگهان به گذشته می‌رود و خود را میان مادربزرگ و معشوقه‌های جوانی‌اش می‌بیند. اما این سفر مخاطب را با ‌پرسش‌هایی روبرو می‌کند. او آمده تا این گذشته پر اشتباه را از نو رقم بزند؟ اگر چنین است چرا هیچ‌کاری برای جبرانش انجام نمی‌دهد!
«اریک امانوئل اشمیت» برای پیری و جوانی از دو کلمه «ساشا» و «الکساندر» استفاده کرده است. الکساندر شخصیت اصلی است. او در سفر زمان وقتی به خانه‌ قدیمی‌ کودکی‌اش، می‌رود ناگهان در چهل سال پیش قرار می‌گیرد که پر از خاطرات هستند.ساعت دیواری ناگهان می‌افتد و نمایشی از گذشته‌ زندگی‌اش آغاز می‌شود. اما خود الکساندر هم نمی‌تواند به انتخاب درست فکر کند. آدم‌ها می‌آیند و با هم گفتگو می‌کنند. ولی گویا تلاشی برای تغییر نیست و...

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«ناگهان فضا تغییر می‌کند. ملافه‌ها به هوا می‌رود و اثاثیه‌ای قدیمی ولی سالم نمایان می‌شود. صدای آواز پرندگان به گوش می‌رسد، همه جا نورانی می‌شود: در عرض چند لحظه یک صبح درخشان بهاری دیده می‌شود. زن و مرد جوانی وارد می‌شوند. مرد جوان دنبال زن می‌دود، انگار دارند قایم باشک بازی می‌کنند.» «شهلا حائری» نمایشنامه «اگر از نو شروع کنیم» را برای علاقه مندان به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: اریک امانوئل اشمیت ( 1960 ) فیلسوف و نویسنده فرانسوی، صاحب اثر «مهمانسرای دو دنیا»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down