کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | رمان های بزرگ جهان: آرزوهای بزرگ
رمان های بزرگ جهان: آرزوهای بزرگ شابک: 9786002532183 256 صفحه 241 گرم قطع: جيبی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 رمان بزرگ جهان: آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز پروین ادیب نوجوان نوجوان داستان نوجوان

660,000 ریال 880,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

کتاب «آرزوهای بزرگ» نوشته «چارلز دیکنز»
Great Expectations
کتاب «آرزوهای بزرگ» نوشته «چارلز دیکنز» رمانی مشهور و برجسته در دنیاست. دیکنز مشکلات و فقر مردم زمانه‌اش را در داستان به خوبی تصویر کرده است. عشق کودکی یتیم، سرپرستی ثروتمند، مجرم فراری و دختری مغرور و خوش‌چهره، همگی در داستان «آرزوهای بزرگ» با هم مرتبط هستند و ساختار اصلی رمان را تشکیل می‌دهند. «چارلز دیکنز» در مسیر روایت داستان «آرزوهای بزرگ» به اتفاقات اجتماعی و وقایع سیاسی زمان هم می‌پردازد. دیکنز با ظرافت و دقت اوضاع را برای مخاطبش شرح می‌دهد.
رمان «آرزوهای بزرگ» به عقیده‌ منتقدان، بهترین رمان «چارلز دیكنز» محسوب می‌شود. دقت و ظرافت و پیوند شخصیت‌ها، از ویژگی‌های جالب و قابل توجه در رمان «آرزوهای بزرگ» هستند. نابرابری و تقابل اشراف و ثروتمندان در برابر فقر طبقه کارگر و جرم جنایت‌های مسیر داستان با روایتی عاشقانه، خواننده را باخود همراه می‌کند. مجله گاردین Guardia درباره کتاب می‌نویسد:
It reflects its author's restless, rummaging imagination.
«این اثر، نشان دهنده قوه تخیل همیشه در حال خروش و شگفت انگیز نویسنده است.»
هچنین سایت Penguin Random House گفته است:
No story in the first person was ever better told.
«هیچ داستانی با زاویه دید اول شخص، بهتر از این داستان روایت نشده است.»

بهتر است بدانید: به دلیل محبوبیت داستان کتاب «آرزوهای بزرگ» چندین مرتبه مورد توجه سینماگران قرار گرفته است. در سال 1946 «دیوید لین» کارگردان و فیلنامه‌نویس شناخته شده انگلیسی با اقتباسی از داستان فیلیمی به نام آرزوهای بزرگ ساخت. فیلم لین توانست در سال 1947 برنده جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری سیاه و سفید شود.
همچنین در سال 2012 هم «مایک نیوول» تازه‌ترین اقتباس از آرزوهای بزرگ را برای علاقه‌مندان نسل جدید و قدیم در ژانر درام ساخت.

مروری بر کتاب «آرزوهای بزرگ»
داستان کتاب درباره پسری 7ساله به نام پیپ است که تا 35 سالگی‌اش ادامه دارد. او زندگی فقیرانه‌ای در کلبه‌ای روستایی دارد. پیپ به همراه خواهر بداخلاق خود و شوهر خواهر مهربان و آهنگرش روزگارش را سپری می‌کند. پیپ روزی به‌طور اتفاقی با یک زندانی فراری محکوم به اعمال شاقه روبرو می‌شود مرد با داستانی ساختگی از او می‌خواهد، قرص نانی به همراه سوهان برای باز کردن قفل و زنجیرها برایش بیاورد. پیپ خواسته او را برآورده می‌کند. مدت‌ها بعد پیپ اجیرخانمی میانسال به نام هاویشام می‌شود، یکی از شخصیت‌های داستان که محال ممکنه آن‌ را فراموش کنید. هاویشام درگذشته در روز عروسی، معشوقه‌اش او را ترک کرده است. حالا زنی بداخلاق و انتقامجو شده است. او دختری را به فرزندی قبول کرده است که پیپ دلبسته‌اش می‌شود و ماجراهایی برایش به وجود می‌آید. اما پس از سالها در اتفاقات زندگی متوجه می‌شود که مجرمی که نجاتش داد، چگونه او را تحت حمایت خود دارد و در ادامه می‌فهمد که او چه نسبتی با دختر مورد علاقه‌اش داشته است و... در بخش از کتاب «آرزوهای بزرگ» می‌خوانیم: «هرچه کارآموزی و شاگردی من پیش جو پیشرفت می‌کرد، افسردگی‌ام از کاری که داشتم بیشتر می شد. بیشترین ترسم، گرچه احتمال آن خیلی کم بود، از این بود که استلا از پشت میله‌های پنجره به بیرون نگاه کند و مرا با دست‌ها و صورت سیاه ببیند. چقدر ممکن بود این موضوع باعث خنده او و در عین حال تحقیر من شود! گاهی فکر می‌کردم از راه دریا فرار کنم، اما نه می‌توانستم با چنین رفتاری موجب سرشکستگی جو شوم و نه می‌توانستم حتی خواب و خیال او را درباره این که آهنگری کار خوب و بی نظیری است، به هم بزنم. سعی می‌کردم تا جایی که می توانم بدبختی خود را از جو پنهان کنم و از این موضوع خیلی خوشحالم.»

درباره نویسنده کتاب «آرزوهای بزرگ»
جان هوفام چارلز دیکنز نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است. او در سال 1812 متولد شد. پدر چارلز کارمند ادراه کارپردازی نیروی دریایی بود. ولی به علت ولخرجی‌های بسیارش سبب فقر و تنگدستی خانوده‌اش شد. دیکنز که در زمان فقیر شدن 12 سال داشت، مجبور شد در کارخانه واکس سازی مشغول کار شود. کار کارگری چارلز همراه با فقر خانوده را می‌ توان یکی از دلایل تأثیر پذیرفته محیط نویسنده برای رمان آرزوهای بزرگ دانست. آثار چارلز دیکنز همگی از شهرت جهانی خوبی برخوردارند و کمتر کسی است که درباره این آثار نداند. دیکنز نویسنده‌ای واقع‌گرا یا رئالیست است. او با شناختی که از قشر فقیر و طبقه کارگر داشت توانست آثار بسیار برجسته‌ای خلق کند تا نامش برای همیشه در دنیا ماندگار شود.
از دیگر رمان‌های ماندگار «چارلز دیکنز» می‌توان به «دیوید کاپرفیلد»، «الیورتویست»، «سرودکریسمس»، «دیویدکاپرفیلد»، «داستان دوشهر» و «خانه قانون‌زده» اشاره کرد.

درباره ترجمه فارسی کتاب «آرزوهای بزرگ»
آثار دیکنز بسیار مورد توجه مترجمان ایرانی بوده است. به خصوص «آرزوهای بزرگ» که تاکنون چندین بار به فارسی ترجمه شده‌است. «ابراهیم یونسی» از مترجمانی است که سبک و صنایع ادبی چارلز دیکنز را در ترجمه‌اش محفوظ نگه داشته و رمان زیبای «آرزوهای بزرگ» را برای علاقه‌مندان ترجمه کرده است. چاپ و نشر ترجمه یونسی به عهده انتشارات دوستان بوده است. «عنایت الله شکیبا پور» هم از مترجمان قدیمی کتاب محسوب می‌شود. «محمد قاضی» و «رضا عقیلی» از مترجانی هستند که کتاب را با عنوان «دوریت کوچک» به فارسی برگردانده‌اند. مهدی غبرایی مهدی سحابی و مینو مشیری دیگر مترجمان فارسی «آرزوهای بزرگ» هستند.
پس از گذشت سال‌ها برای معرفی آثار کلاسیک به نوجوانان «محسن سلیمانی» از نشر افق کتاب را منطبق با نسل جدید به فارسی ترجمه کرد. «حمیدرضا بلوچ» از انتشارات مجید، «حامد اشرفی آیدنلو» از نشر موسسه اندیشه کامیاب و «پروین ادیب» از بنگاه ترجمه و نشر پارسه دیگر مترجمان کتاب هستند. همچنین نسخه صوتی از ترجمه «محسن سلیمانی» برای نوجوانان موجود است.
نسخه حاضر توسط «پروین ادیب» از بنگاه ترجمه و نشر پارسه در دسترس شما علاقه‌مندان قرار گرفته است.
رتبه کتاب «آرزوهای بزرگ» در گودریدز: 8/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down