قمارباز شابک: 9786004360883 524 صفحه 577 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 2000 قمارباز فیودور داستایفسکی حمیدرضا آتش برآب علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

2,640,000 ریال 3,300,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ چهاردهم

قمارباز
«قمار باز» داستانی دقیق و ظریف است که به نوعی خودنوشت از نویسنده «فئودور داستایفسکی» نیز، محسوب می‌شود. آنچه داستان کوتاه «قمارباز» را برجسته می‌کند شخصیت‌پردازی و روایت داستان است که خواننده را مجذوب می‌کند. گاهی نویسنده چنان درگیری‌های ذهنی و مواردی نظیر عشق و نفرت، حسرت و شهرت را با شخصیت و جهانش منطبق می‌کند که خواننده هرگز آن را فراموش نمی‌کند. ماجرای داستان ،درباره «الکسی ایوانویچ» است که معلم فرزندان خانواده‌ای روسی است. او به دلیل ولخرجی بیش از حد مهاجرت می‌کند و شیفته زنی هوسباز به نام «پولینا» می‌شود. اما آلکسی اعتقاد دارد آدم خوش شانسی است و شانس خوبی در قمار دارد. او با پولی که از«پولینا» می‌گیرد به قمارخانه می‌رود. ابتدا برنده می‌شود و با اشتیاق به کار ادامه می‌دهد اما چنان بی‌منطق در دام قمار می‌افتد که ... اگر دوست دارید درباره آلکسی ایوانویچ بیشتر بدانید و از زویای دیگر شخصیت او آگاه شوید مطالعه «قمارباز» را فراموش نکنید.
در قسمت کوتاهی از داستان می‌خوانیم:
«در این جا همه مردم ژنرال را رجل بسیار بزرگ و ثروتمند روس می‌شمارند. پیش از شام، ماموریت‌هایی که به من داد، دو تا اسکناس هزار فرانکی هم داد که خرد کنم. آن‌ها را در دفتر مهمان خانه خرد کردم و حالا مردم اقلا برای مدت هشت روز ما را میلیونر حساب خواهند کرد. تصمیم گرفته بودم میشل و نادینا را به گردش ببرم و توی پله‌ها بودم که ژنرال مرا خواست.» «حمیدرضا آتش برآب» داستان جذاب «قمارباز» را به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: فیودور میخایلاویچ داستایِفسکی ( 1821 ـ 1881 ) نویسنده روسی، صاحب اثر «جنایت و مکافات»، «برادران کارامازوف»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down